איך להתאים שידה למיטה?

חלומות מיטות ומזרנים / איך להתאים שידה למיטה?
שידה לחדר שינה

שידה היא בין הרהיטים היותר שימושיים בחדר השינה. כל הדברים שאנו רוצים אותם נגישים עבורנו לפני או אחרי השינה, בסופו של דבר מתנקזים למגירות השידה. בפועל, השידה לא צריכה לכלול יותר משתי מגירות מאחר והיא לא נועדה לאכסן חפצים גדולים. עם זאת, השידה היא אלמנט עיצובי לכל דבר בדיוק כמו כל רהיט אחר בחדר השינה ולכן חשוב להשקיע בבחירת העיצוב גם עבורה.

שידה למיטה זוגית

שידה עגלגלה או מרובעת

העיצוב הסטנדרטי לשידה הוא שידה מרובעת בעלת קצוות חדים. השידה המרובעת לרוב תתאים יותר עם רוב סגנונות העיצוב של חדר השינה, בעוד השידה בעלת הקצוות המעוגלים מתאימה יותר לחדרי שינה בסגנונות ייחודיים כמו העיצוב האוריינטלי או העיצוב האנגלי. בסופו של דבר – זה עניין של טעם אישי ועם קצת חוש עיצוב אפשר ליצור שילובים מעניינים.

שידה גבוהה או נמוכה

 

בחירת גובה השידה וכן רוחבה צריך להתאים לגודל חדר השינה. חשוב לזכור כי השידה נועדה להוות רק פריט משלים לחדר השינה ולא להוות רהיט מרכזי בחדר. לכן, כאשר מדובר בחדר שינה קטן, ההמלצה היא לבחור בשידה קטנה ונמוכה יחסית. בחירת שידה גדולה מידי עבור חדר קטן יכולה ליצור עומס למראית עין ובכך להרוס את העיצוב של החדר כולו. לעומת זאת, עבור חדר מרווח וגדול שאינו עמוס ברהיטים, אפשר להשקיע בשידה בעלת נוכחות גבוהה ורחבה יחסית כך שיהיה ניתן לאכסן בה פריטים נוספים. ישנן שידות רבות המגיעות עם מסגרת מראה, כך שהשידה יכולה לשמש גם כפינת איפור והתארגנות ובכך להוות פריט מרכזי יותר בחדר.

שידות עם מיטות זוגיות בירושלים

חומר השידה

שידות למיטה יכולות להיות עשויות מעץ מלא, מאלומיניום דמוי עץ, מברזל או פלסטיק. כל חומר נותן את הטון העיצובי שלו לחדר ותורם לאווירה שברצונכם לייצר בחדר השינה. לעיצוב חדר בסגנון כפרי יותר, שידות מעץ מלא יכולות להיות התאמה מושלמת, בעוד סגנונות עיצוב סקנדינבי למשל יכול לכלול שידות עם אלמנטים מברזל ועיצוב מודרני יכול לכלול שידות פלסטיק בשלל עיצובים מגניבים.

שידות מעץ מלא עבור מיטה זוגית

צבע השידה

העובדה כי השידה הנה רהיט משלים למיטה, לא אומרת כי אנו חייבים להתאים את צבעה לצבע המיטה. אפשר לשחק עם הניגודיות בצבעים של השידה בכדי ליצור שילוב צבעים מעניין שיצור תמונת מיטה זוגית מעוצבת. כך למשל, אם החלטתם ללכת על גוון מיטה בהיר ועדיין, תוכלו לשבור את הבהירות עם שידה קטנה בצבע נועז כמו אדום, טורקיז או כל צבע אחר לטעמכם. ואם בחרתם במיטה בעלת צבע בולט תוכלו לעדן או למזג את השתלבותה בחדר באמצעות שידות בצבעים רגועים ועדינים יותר.

לסיכום

שם המשחק בסופו של דבר הוא פרופורציות- אין בעיה להשתולל ולהיות נועזים הן בצבעים ובחומרים והן בממדי השידות, אך החוכמה היא לדעת לשלב מבלי להגזים. השידות, מעבר לתפקיד הפונקציונאלי שהן ממלאות, מהוות אלמנט עיצובי נוסף ומשלים לחדר השינה שיעדן, או להיפך, יוסיף צבע וחיות לחדר השינה.

× איך אנחנו יכולים לעזור?