איך לישון בדרך לעבודה ולהתעורר בזמן

חלומות מיטות ומזרנים / איך לישון בדרך לעבודה ולהתעורר בזמן

אין תחליף לשנת לילה טובה במיטה איכותית ומפנקת. אולם, לא מעט אנשים מחסירים שעות שינה מסיבות רבות כמו יקיצות ליליות לתינוק, הפרעות שינה כתוצאה מלחץ, שלפוחית רגיזה או חלומות טרופים, בילוי עד השעות הקטנות של הלילה, למידה ממושכת ועוד, מה שמאלץ אותם להשלים שעות שינה בדרך לעבודה.

אז כדי שתוכלו להשלים את החסר בתנומת בזק (power nap) ולצבור אנרגיה לקראת יום עבודה חדש, אספנו כמה טיפים שיעזרו לכם לישון בשלווה וגם לקום בזמן.

אתם ישנים הכי טוב כשנוח לכם

אומנם ברכבת או באוטובוס אין מזרון אורתופדי שאפשר להתרווח בו, אך אתם עדיין יכולים להרגיש מספיק בנוח, אם תדעו כיצד להתארגן ולהתחשב במגבלות הקיימות.

אז כדי להבטיח שינה איכותית ונינוחה, רצוי שיהיו לכם בגדים נוחים. נכון, אתם לא הולכים לעבודה בפיג’מה, אבל מומלץ ללבוש מכנסיים נוחים, כאלו שלא לוחצים לכם על הבטן והמותניים. אתם יכולים כמובן לחלוץ נעליים, וכדי להימנע מצוואר תפוס, תוכלו לאלתר כרית על ידי קיפול המעיל או הצעיף. למיטיבי לכת אנו ממליצים לרכוש כרית מיוחדת לנסיעות או פשוט להביא כרית קטנה מהבית.

עזרו לעצמכם לישון וכבו את האור

חושך מסייע להפרשת המלטונין, שהוא הורמון מקדם שינה. אם אתם רוצים לשקוע בשינה עמוקה במהירות ולהרוויח עוד קצת זמן שינה, באפשרותכם לעמעם את האורות על ידי חסימתם במגוון דרכים. זה יכול להיות כיסוי עיניים, וילון או משקפי שמש, ואם בטעות השארתם את חוסמי התאורה שלכם בבית, השתדלו לשבת במקום שאינו פונה לכיוון השמש.

הרפיה מקדמת שינה רגועה וטובה

הרבה אנשים מתקשים להירדם בנסיעות בגלל התנוחה שהישיבה ברכב כופה עליהם. עם זאת, אף על פי שלא ניתן לשכב, אין מניעה מכך שתצליחו להיכנס להרפיה כדי לקדם שינה טובה. קחו כמה נשימות עמוקות. הוציאו את האוויר באיטיות ונסו להשקיט את המחשבות. אם יש לכם כרית תומכת צוואר, זה יהיה לכם אפילו יותר קל. נסו להרפות את שרירי הפנים, הצוואר והכתפיים, הרפו את שרירי הבטן והאגן ותנו לעצמכם לשקוע לתוך רגיעה שתקדם שינה איכותית וטובה.

השקיטו את רעשי הרקע

לפעמים כל מה שצריך כדי לשקוע בשינה טובה במהלך הנסיעה הוא להשקיט את רעשי הרקע – רעש הנוסעים, תנועת הרכבים וכדומה. אנו ממליצים לכם לשאת אוזניות נוחות כדי שתוכלו להאזין למוזיקה מרגיעה או לאפליקציית מדיטציה שמקדמת הרפיה ומונעת מכם יקיצות תכופות ופתאומיות בשל רעשים מהסביבה. צלילים מסוימים עשויים לקדם פעילות מוחית מקדמת שינה, היעזרו בכך.

ארגנו את חפציכם

דאגו למקם את חפציכם במקום בטוח ונגיש, כך שלא תתעוררו בבהלה תוך חיפוש אחר הסמארטפון, הארנק או בקבוק המים האישי שלכם. תוכלו להניח את החפצים שלכם בתיק ולהניח אותו על רגליכם כשהידיים שלכם מגנות עליהם או להניח אותם צמוד לחלון, ולהניח עליהם את ידכם בנוחות. כך תדעו שהחפצים שלכם מוגנים ונמצאים במקום מבטחים.

כוונו את השעון המעורר

על מנת להבטיח שתתעוררו בזמן, כוונו את השעון המעורר מספר דקות לפני הגעתכם אל היעד. דאגו שיהיה לכם מספיק זמן להתעורר ולהתרענן, ללגום כמה לגימות של מים ולסדר את החפצים שלכם (הכרית, כיסוי העיניים וכן הלאה).

ככל שתתמידו בפעולות שציינו לעיל, תראו שהגוף שלכם יודע להכין את עצמו לקראת מה שצפוי לו. לאורך זמן תלמדו להיכנס לרגיעה בקלות, להירדם מהר יותר ואף להקיץ משנתכם יקיצה טבעית, מה שיאפשר לכם להשלים שעות שינה, לקום רעננים ועם אנרגיות מחודשות וליהנות בכל יום גם מהדרך.

× איך אנחנו יכולים לעזור?