איך להתעורר בבוקר

חלומות מיטות ומזרנים / איך להתעורר בבוקר
התעוררות על מזרן אורתופדי

יש אנשים שמידי בוקר מתעוררים ומיד מרגישים רעננים, לעומתם, יש את האנשים, שגם אם ישנו מספיק, תמיד מתקשים לקום בבוקר. התחושה שהם מתארים היא כאילו המנוע לא מתחיל לעבוד, והבוקר הוא ממש לא השעה האהובה עליהם במהלך היממה. לתופעה הזו קוראים היפרסומניה – יש לה סיבות ואפילו פתרונות!

למה זה קורה?

הקושי להתעורר בבוקר עלול לנבוע מגורמים שונים, חלקם ביולוגיים, אחרים תלויים בסביבה, ועלולים להיות מעורבים בכך גם גורמים גנטיים והשפעות נפשיות שונות.

מחקרים שונים הצביעו באופן מובהק על הבדלים גנטיים שקיימים בין אנשי לילה ואנשי בוקר. אף על פי שהמסקנות אינן מוחלטות באשר להבדלים הללו, סביר להניח, שהתפוח לא ייפול רחוק מהעץ, וגם הילדים שלכם יהיו כמוכם.

בעיות רגשיות שונות עלולות אף הן להקשות על היקיצה, שכן עולם הרגש משפיע על הורמוני הגוף, ולכן עבור אנשים שחווים דכדוך, דיכאון, חרדה או תקופות משבר עלול להיות קושי לקום בבוקר. מצד שני הפרעות שינה שונות עלולות לגרום לבעיות רגשיות, כך שבמקרה זה זו שאלת הביצה והתרנגולת.

גם בעיות בריאותיות שונות עלולות להקשות עלינו להתעורר בבוקר, ביניהן תת פעילות של בלוטת התריס, אנמיה, בעיות בוויסות המלטונין, הפסקות נשימה בשינה ועוד.

אך לעתים הבעיה טמונה דווקא בהרגלי חיים שסיגלנו, כמו הנטייה לבקש מהשעון המעורר לצלצל שוב ושוב מידי 5 דקות, עצלות ואפילו חוסר מוטיבציה.

האם יש בזה משהו חיובי?

כמו בכל דבר בחיים, אפשר להסתכל על זה מחצי הכוס המלאה – בשנת 2017 פורסם מחקר אמריקאי, שמצא כי דווקא אנשים שמתקשים לקום מוקדם בבוקר הם חכמים, יצירתיים ושמחים יותר ביחס לשאר האוכלוסייה. האם הנטייה שלהם לפעול לפי צו הגוף ולא לפי צו השעון המעורר מוסיפה להם תבונה ואינטליגנציה? נשאיר את השאלה הזו פתוחה לפרשנות.

ומה אפשר לעשות כדי להקל על היקיצה?

אספנו עבורכם כה טיפים לשינה איכותית ויקיצה קלילה:

  • דאגו לסביבת שינה סטרילית – ככל שהשינה שלכם תהיה רגועה ואיכותית יותר, כך גם היקיצה תהיה קלה ונעימה יותר. נטרלו רעשי רקע, השתיקו ניידים, כפו מכשירי טלוויזיה ושמרו על תאורה כבויה או מעומעמת ככל שניתן.
  • הקפידו על שעות שינה קבועות, ואם אתם רגילים לגנוב תנומת צהרים, אל תאריכו אותה מעבר לחצי שעה.
  • עבור מי שסובל מאנמיה מומלץ ליטול תוספת ברזל או חומצה פולית בהתאם לממצאי בדיקה רפואית. כמו כן, יש לטפל בכל בעיה רפואית אחרת, ולוודא שבעיות השינה אינן נובעות כחלק מתופעות הלוואי של התרופות שנוטלים בגין מחלות אלו.
  • שימוש בשמנים אתריים עשוי לסייע בשינה רגועה, ואף לטפל בבעיות רגשיות שונות, ביניהם קמומיל, לבנדר, לבונה, ילנג ילנג ועוד. מומלץ להתייעץ עם מטפל בתחום כדי להתאים שמנים באופן ספציפי.
  • שימוש בכרית אורתופדית ובמזרון אורתופדי שמותאם באופן אישי להעדפותיכם עשוי לעשות פלאים לאיכות השינה שלכם ולסייע ביקיצה קלה.
  • שינויי תזונה קלים יכולים להקל עליכם את ההירדמות ולהבטיח שינה רצופה ואיכותית. מומלץ להימנע ממאכלים גסים או שומניים בסמוך לשינה, מאכלים מטוגנים או מתובלים מידי.

 

בחברת חלומות דואגים לאיכות השינה שלכם. אצלנו מספקים מיטות ואביזרי שינה באיכות הטובה ביותר ובהתאמה אישי לצורכי הלקוח. באפשרותכם לבחון מגוון מזרונים אורתופדיים למבגרים ולנוער ולהזמין מיטות יחיד או זוגיות עם בסיס מיטה בגובה שתבחרו, עם עיצובים וגימורים מיוחדים ותוספות מיוחדות לבקשתכם.

נשמח להעניק לכם שינה רגועה, איכותית ושלווה שתאפשר לכם להתעורר בקלות ובשמחה מידי יום.

× איך אנחנו יכולים לעזור?