האם כדאי לנמנם לאורך היום?

חלומות מיטות ומזרנים / האם כדאי לנמנם לאורך היום?
נמנום במהלך היום

בעוד מרבית היונקים בטבע נוהגים לתפוס תנומות קצרות לאורך היממה, בני האדם הם בין היצורים הבודדים בטבע, שמחלקים את שעות פעילותם ל – 2: זמן ערות וזמן שינה. בעבר הרחוק האדם נהג להקיץ עם עלות השחר וליפול לשנת לילה מתוקה מעט אחרי רדת החמה. בעולם המודרני האדם ישן מעט מאוד, ולא מסונכרן כלל עם הטבע, מה שפוגע גם בשעון הביולוגי שלו וגם בתפקודיו המנטליים והפיזיים, ועלול אף להוביל לבעיות רגשיות החל מדכדוך ועד לחרדה .

הסברה הרווחת כיום היא, שתנומת צהרים קלה יכולה לסייע לנו להטעין את המצברים, ולתת לנו את ההרגשה שאנו מתחילים יום חדש. האם היא באמת חיונית לנו כל כך?

היתרונות שבתנומת צהרים קצרה

תנומת צהרים קצרה אמורה לארוך לכל היותר 20 דקות. גם נמנום קל נחשב לתנומת צהרים, והוא מאפשר לנו להשקיט את המחשבות, לתת למוח ולעיניים לנוח ולהירגע, ולהעניק לנו תחושת רעננות וחידוש אנרגיה.

תנומת צהרים יכולה לשפר באופן פלאי את הביצועים שלנו ולהפחית את הסיכויים לטעות או להיות מעורבים בתאונות. ידוע שאנשים שלא ישנים מספיק שעות שינה, או ששנתם אינה רצופה מועדים ליותר תאונות ביתיות ותאונות דרכים, ושנת צהרים קלילה בהחלט יכולה לסייע במניעתן.

תנומת צהרים מעניקה גם תחושת רוגע ושלווה ומפיגה מתחים, ובכך מעניקה יתרונות פסיכולוגיים רבים למנמנמים.

האם לתנומת צהריים עלולות להיות השפעות מזיקות?

עבור חלק מהאנשים שנת הצהרים עלולה לפגוע בשנת הלילה ולגרום לנדודי שינה. במרבית המקרים נמנום קל שלא אורך למעלה מ – 20 דקות לא יזיק, אך שינה ארוכה יותר תכניס את המנמנמים לאינרציית השינה, ותקשה עליהם להתעורר רעננים.

עצות למנמנמים – כיצד תשיגו שינה טובה יותר?

הקפידו לשמור על סביבת שינה סטרילית, שקטה ורגועה. נטרלו במידת האפשר רעשי רקע כמו מוזיקה, פלאפונים, טלוויזיה ואפילו את רעש מכונת הכביסה. דאגו לתאורה מתאימה ועמעמו את האורות.

אם אתם סובלים מנדודי שינה, קשיי הירדמות או יקיצות מרובות, דאגו לשכב על מזרן אורטופדי שמתאים לכם. לפעמים החלפת כרית יכולה לעשות פלאים, ואם אתם מתקשים למצוא את כלי המיטה שמתאימים לכם, תוכלו להיעזר ביועצי השינה של חלומות, כדי להתאים לכם את סוג המזרן והכרית שמתאימים לכם ולמבנה גופכם.

אנשים שונים ישנים בתנוחות שונות, ולעתים הגבהה של המזרן באזור הצוואר עשויה לעזור לסובלים מנדודי שינה, ובמיוחד למי שסובל מהפרעות נשימה מסיבות שונות. אם אתם חולקים את המיטה עם בת/ בן הזוג, הקפידו לרכוש בסיס מיטה מתכוונן, וכך תבטיחו לעצמכם שינה איכותית יותר.

בחלומות מעצבים לכם א איכות השינה

בחלומות תמצאו מגוון פתרונות שינה בהתאמה אישית. המיטות שלנו מיוצרות בטכנולוגיות מתקדמות ומבטיחות איכות מוצרים גבוהה שמובילה לאיכות שינה.

באפשרותכם להזמין מיטות מתוך קטלוג המוצרים שלנו או להתאים מיטה בהזמנה אישית לפי גודל, עיצוב ותוספות שונות. מיטה זוגית עם ארגז מצעים, מיטה מתכווננת רחבה במיוחד, מסגרת בהזמנה אישית ועוד, כאן החלומות שלכם מתגשמים, כדי שתמשיכו לחלום רק חלומות נעימים.

× איך אנחנו יכולים לעזור?