האם קושי בשינה נובע מהמיטה והמזרון שלכם?

חלומות מיטות ומזרנים / האם קושי בשינה נובע מהמיטה והמזרון שלכם?

מיטות ומזרוניםרובנו נבלה יותר מ-25% מחיינו בשינה. כאשר אנו מסתכלים על כמות שעות החיים שנעביר במיטה, אין זה מפתיע שרבים משקיעים ברכישת מיטות ומזרונים איכותיים. מיטה ומזרן איכותי יכולים לעזור לנו ליהנות משנת לילה טובה, לעזור לנו לשמור על בריאות טובה ולהפחית כאבי גב, ולקום בתחושת רעננות, מלאי אנרגיות. לעומת זאת, מזרן שאינו מתאים לנו או מזרן שאינו נתמך כמו שצריך על ידי המיטה עלולים להוביל לנדודי שינה, כאבי גב ושרירים וכו’. לאנשים שסובלים מבעיות חוזרות של כאבי גב או קשיים בשינה, מזרן לא איכותי או בלתי מתאים עלול להחמיר את הבעיה. עם זאת, חשוב להבין שמיטה כמו גם מזרן איכותיים נועדו לספק לכם נוחות מיטבית, אך אינם יכולים לפתור בעיות גב כרוניות וקושי מתמשך בשינה.

כמובן שמיטה באיכות נמוכה עלולה שלא לספק את תמיכה טובה למזרן, וגם מזרן אורטופדי איכותי לאחר כמה שנים עלול לאבד מהתכונות הייחודיות שלו שמטרתן לתת תמיכה מיטבית לגוף, ויש להחליפו. עם זאת, אם רכשתם מיטה ומזרון איכותיים, הם חדשים יחסית ונוח לכם בשכיבה עליהם, ואתם עדיין חווים קושי בשינה, המיטה והמזרן אינם בהכרח הבעיה. ישנם גורמים רבים אחרים שיכולים להשפיע על איכות השינה אותם יש לקחת בחשבון, כמו לדוגמא:

  • תופעות לוואי של תרופות
  • דפוסי שינה בלתי סדירים
  • שימוש בקפאין, אלכוהול וטבק
  • דום נשימה בשינה
  • חרדה ומתח נפשיים

במידה ואתם חווים קושי בשינה באופן מתמשך, מומלץ להתייעץ עם רופא המשפחה ולבחון סיבות שונות שיכולות לגרום לקשיים אלו ופתרונות אפשריים לנדודי שינה. אם אתם חווים כאבי גב משמעותיים לאורך זמן, יתכן שיש שאתם סובלים מבעיה שאינה קשורה למזרון שלכם. תמיד מומלץ לגשת לבדיקה אצל גורם רפואי מוסמך בכדי שיהיה ניתן לאבחן בעיה אם אכן קיימת כזו ולטפל בה.

נוחות בשינה היא בראש ובראשונה עניין של העדפה אישית. יש לבחור מזרן עפ”י נתונים אישיים כמו גובה או משקל, כמו גם תנוחת שינה מועדפת, אך הכי חשוב זה לנסות את המזרן בחנות ופשוט להרגיש מה הכי נוח לכם. עם זאת, לא ניתן לצפות שהחלפת מזרונים או מיטות תרפא בעיות כרוניות, ויש להחליף מיטה או מזרן רק למען נוחות מרבית.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:


מזרן אורטופדי

מזרן ללא קפיצים

מזרונים אורטופדיים עם שכבת פילוטופ

× איך אנחנו יכולים לעזור?