השפעת איכות השינה על הבריאות הפיזית והתפקוד היומיומי

חלומות מיטות ומזרנים / השפעת איכות השינה על הבריאות הפיזית והתפקוד היומיומי

מיטה ומזרוןמחסור בשעות שינה עלול להוביל לעייפות כרונית ולירידה בתפקוד הקוגניטיבי – לדוגמא, ירידה ביכולת הריכוז והזיכרון, ירידה בזמן התגובה, בקואורדינציה ובכושר השיפוט. מחסור בשעות שינה אף מגביר את הסיכון להתפתחות בעיות בריאותיות כגון סוכרת ומחלות לב, התפתחות מחלות עקב ירידה ביעילות המערכת החיסונית והשמנה. גם הבריאות הנפשית מושפעת לרעה על ידי מספר שעות שינה בלתי מספיק, אשר מעלה את הסיכון להתפתחות דיכאון ובעיות נפשיות. מעניין לציין שמחקרים הראו שמחסור בשעות שינה משפיע בצורה משמעותית יותר על נשים לעומת גברים.

חשוב להבין כי הגוף אינו מתרגל למצב של מחסור בשינה, והתפיסה ששעת שינה אחת פחות בכל לילה אינה משפיעה מוטעית. אמנם שעת שינה אחת פחות באופן חד פעמי לא תשפיע באופן מורגש במיוחד על התפקוד ביום שלמחרת, אך לאורך זמן, הפחתת שעת שינה תיצור השפעה מצטברת על הבריאות ורמת התפקוד ביום יום. מיתוס נוסף שהופרך על ידי מחקרים הוא שאפשר לכפר על מחסור מתמשך בשעות השינה על ידי השלמת שעות בסוף השבוע.

מיטה איכותית ומזרון אורטופדי

יש לציין שמחסור בשעות שינה אינו כל הסיפור… גם אם אנו ישנים את כמות השעות המומלצת, איכות השינה משחקת תפקיד חשוב לא פחות בשמירה על הבריאות ועל תפקוד יומיומי מיטבי. אחד האלמנטים שמשפיעים באופן ניכר הוא איכות המיטה והמזרן עליהם אנו ישנים, והמידה בה הם מתאימים ספציפית אלינו ולצרכים שלנו. אנשים נבדלים אלו מאלו במבנה הגוף שלהם, בתנוחת השינה המועדפת עליהם ועוד. לעיתים אנשים סובלים מבעיות גב, כתפיים או בעיות אחרות שמצריכות התאמה של מזרן ספציפי.

מומלץ להתייעץ עם נציגי המכירות בחנויות ורשתות מיטות ומזרנים, בכדי לוודא שהמיטה והמזרן שתרכשו יענו באופן אופטימלי על הצרכים שלכם ויעניקו לכם את התמיכה הדרושה לשינה נוחה ואיכותית. ברכישת מיטה זוגית שאמורה לשרת שני אנשים, צריך לבחון איזו מיטה תענה באופן מיטבי על הצרכים של כל אחד מבני הזוג. כדאי לקנות מיטה זוגית גדולה ככל הניתן, בהתאם לחלל חדר השינה ולתקציב שעומד לרשותכם, שכן מיטה גדולה תאפשר לכל אחד מבני הזוג ליהנות מהמרחב הדרוש לו. שקלו רכישת מיטה זוגית מתכווננת בה ניתן לכוון כל אחד מצידי המיטה לפי הצורך, כך שכל בן זוג יוכל ליהנות מהתמיכה הטובה ביותר עבורו, מבלי להפריע לבן הזוג.

מיטה זוגית איכותית תעניק תמיכה טובה למזרן ותעזור לשמור על צורתו ואיכותו לאורך זמן רב יותר, אך כדאי להשקיע ולרכוש מראש מזרן אורטופדי אשר יוצר במטרה להעניק לכל חלקי הגוף תמיכה טובה, ולמנוע לחץ על המפרקים, האגן, הכתפיים וכו’.

חלומות הינה רשת מיטות ומזרנים אשר מציעה מבחר רחב של דגמי מיטות זוגיות, מיטות יחיד, מיטות יהודיות, דגמי מיטה חלום וחצי, מיטות מתכווננות ועוד. המגוון הגדול של דגמים הנבדלים בחומרי הגלם ובסגנון העיצובי מאפשרות לכל אדם למצוא את המיטה המושלמת עבורו. בכל דגם מיטה ניתן לבחור את הצבע והמידות הרצויים. בנוסף למיטות, רשת חלומות מציעה מגוון רב של דגמי מזרונים אורטופדיים הנבדלים גם הם בחומרי הגלם, במידת הקושי של המזרן ועוד.

נציגי המכירות של רשת חלומות ישמחו לעמוד לרשותכם ולעזור לכם לבחור מיטה ומזרן מושלמים עבורכם, שיאפשרו לכם ליהנות משינה איכותית לאורך הלילה, ויעזרו לשמור על בריאות תקינה וחיוניות לאורך היום.

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:


מזרן אורטופדי

מזרן ללא קפיצים

מזרונים אורטופדיים עם שכבת פילוטופ

× איך אנחנו יכולים לעזור?