חדר שינה בסגנון רטרו

חלומות מיטות ומזרנים / חדר שינה בסגנון רטרו

חדר שינה בסגנון רטרועיצוב בסגנון רטרו משמעו שחזור מראה נפוץ מתקופת זמן קודמת. לרוב, כאשר מדברים על עיצוב חדר שינה בסגנון רטרו, הכוונה היא לעיצוב אשר שואב השראה משנות ה-50, ה-60 או ה-70, כאשר לכל עשור טרנדים ייחודיים. כשמעצבים חדר שינה כזה, ישנה הסתכלות נוסטלגית על האופנות שהיו נפוצות בתקופה המדוברת, אך נעשה שימוש גם בחומרים עכשוויים.

עיצוב בסגנון שנות ה-50 יכול להשתמש בסרטים הוליוודיים של התקופה כמקור השראה. לרוב עיצוב בהשראת עשור זה יכלול רהיטים אלגנטיים וטפטים עם דוגמאות נועזות. בשנות ה-60 היו נפוצים הדפסים פסיכדליים וצבעים בהירים כגון צהוב וכתום. בשנות ה-70 דווקא צבעי כתום ואדמה היו יותר בשימוש ורהיטים באיכות גבוהה יותר, אשר היו גדולים ומגושמים יותר.

נועזים אשר רוצים ליהנות מחדר שינה מסוגנן ומיוחד, ישלבו בחדר השינה הדפסים נועזים, שילובי צבעים לא קונבנציונליים ופריטי ריהוט ייחודיים. הרעיון הכללי בסגנון עיצוב רטרו הוא ליצור מראה בהיר וקיטשי.

בכדי ‘להחזיר בזמן’ את החדר השינה אין צורך בהכרח בהשקעה כספית גדולה. עיצוב חדר השינה מחדש בסגנון רטרו אינו מחייב החלפת מיטה זוגית או פרטי ריהוט דומיננטיים אחרים בחדר השינה. יתרה מכך, חשוב כי העיצוב אינו יבוא על חשבון הנוחות. לכן, לא מומלץ להתפשר על מיטה זוגית וכן מזרן אורטופדי איכותי בכדי להבטיח שתוכלו ליהנות משינה טובה ומשהות נעימה בחדר השינה. אם בכל זאת ברצונכם להתחדש במיטה ומזרן חדשים, תוכלו לרוב ליהנות ממחירים זולים יותר אם תרכשו חבילת חדר שינה במבצע – רכישת מיטה זוגית יחד עם מזרן זוגי אורטופדי.  

ניתן לשלב מיטה זוגית וריהוט נוסף בעיצוב מודרני עם אלמנטים בסגנון רטרו אשר יבואו לידי ביטוי באביזרים נלווים צבעוניים כגון שידה מעוצבת, גופי תאורה, מראות, שטיחים וכו’. אחת השיטות הקלות והזולות ביותר לשלב דוגמאות כאלו בחדר השינה היא באמצעות רכישת מצעי מיטה וכריות המתאימים לקו העיצובי. אם בכל זאת תרצו להשקיע במיטה ייחודית בסגנון רטרו, תוכלו לרכוש מיטה זוגית מרופדת ולבחור את בד הריפוד התואם את הסגנון והאווירה שאתם רוצים ליצור בחדר השינה.

אפשר להשיג את המראה הרצוי של חדר השינה בסגנון רטרו גם על ידי שימוש בטפטים עם דוגמאות מיוחדות. לדוגמא, ניתן לבחור בטפט עם דוגמת פסים עבים, נקודות או פרחים גדולים בצבעים דומיננטיים. אפשרות נוספת היא הזמנת ראש מיטה בעיצוב הרצוי, אשר ייתן למיטה ולחדר השינה כולו מראה חדש ורענן התואם את הסגנון העיצובי של חדר השינה. חנויות ורשתות רבות מציעות אפשרות לרכוש ראש מיטה מעוצב בנפרד, ובכך נמנע הצורך ברכישת מיטה זוגית חדשה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:


מזרן אורטופדי

מיטה זוגית מרחפת

מיטה זוגית מעץ מלא

× איך אנחנו יכולים לעזור?