טיפים לשינה טובה ואיכותית

חלומות מיטות ומזרנים / טיפים לשינה טובה ואיכותית
שינה איכותית

שינה טובה היא הגורם החשוב ביותר ביום טוב, אם לא הצלחתם לישון בלילה, אם ישנתם מעט שעות או ישנם שינה רעה ולא נוחה זה ישליך על המשך כל היום שלכם. אתם תקומו בקושי, בעצבים ובחוסר רצון מה שייפגע בכם ובחבריכם ובבני המשפחה. אז איך גורמים לשינה שלנו להיות יותר איכותית, המשיכו לקרוא.

מיטה איכותית

מיטה היא הבסיס לכל שינה טובה ולכל חדר שינה. אם המיטה לא איכותית, השינה לא איכותית. לכן מומלץ להקפיד על מיטה איכותית מחומרים טובים שיחזיקו זמן רב. בסיס המיטה צריך להיות מורם מהרצפה בשביל להימנע ממזיקים כאלו ואחרים. המזרן צריך להיות נוח ואורתופדי ולהתאים למי שיישן עליו. עוד חלק במיטה שאנשים נוטים להתעלם ממנו הוא הכרית. הכרית מחזיקה לנו את הראש והצוואר והיא חשובה במציאת שינה איכותית וטובה, לכן מומלץ להשקיע גם בה. מומלץ להשקיע בכרית אורתופדית שמתאימה את עצמה לראש ולצוואר שלכם.

היגיינת שינה

מהי היגיינת שינה? זה מונח כללי המתאר את ההרגלים והשינויים בסדר היום שמטרתם להקל על השינה והיקיצה הטבעית. כמו שעות שינה קבועות, עם שעות קבועות של השכמה, תפריט מאוזן בשעות טובות וסביבה מתאימה ונוחה לשינה. הקפדה על הרגלים כאלו יובילו לשינה לטובה יותר והירדמות מהירה יותר. מי שמתקשה לשמור על שינה טבעית מידי לילה, הרגלים אלו יועילו מאוד.

גמילה ממסכים

אחד ההרגלים הרעים ביותר שהופיעו אצל אנשים רבים בשנים האחרונות הוא הצמדת המסך לפנים לפני השינה. שיטוט בפייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט ואחרים לפני השינה פוגע מאוד בהירדמות ובאיכות השינה. ובמקרים קיצוניים אף גורם ללחצים בעיניים. לכן מומלץ להיגמל לגמרי מהמסכים (לא רק של הפלאפון) לפני השינה ובמידה וחייבים מומלץ להשתמש במסנן אור כחול שיעזור לעיניים. מומלץ גם להשתמש במסנן זה גם בשעות שלפני השינה בשביל להרגיע את העיניים כהכנה לשינה.

הכנה לשינה

הרבה אנשים לא מבינים שיש חשיבות למה שעושים לפני השינה, הרגלים רעים שאנשים עושים פוגעים באיכות ובאריכות השינה, ההרגל שהוזכר למעלה הוא כמובן הנפוץ ביותר אך יש רבים נוספים. כגון- פעילות ספורטיבית לפני השינה, צריכת קפאין (לרוב קפה או תה), אכילת מנות גדולות שיגרמו למערכת העיכול שלנו לעבוד כפליים בזמן השינה ואף אלכוהול למרות היותו מרדים פוגע בשינה. לכן מומלץ להימנע מכמה שפחות הרגלים כאלו בשעות שלפני השינה, מה שיבטיח שינה ארוגה, טובה ואיכותית.

× איך אנחנו יכולים לעזור?