טיפים לשמירה על המזרן

חלומות מיטות ומזרנים / טיפים לשמירה על המזרן

מזרן אורטופדירבים כיום מבינים את החשיבות של מזרן אורטופדי לשמירה על הבריאות הפיזית והנפשית שלנו. מזרן אורטופדי מעניק תמיכה טובה לגוף לאורך הלילה, מאפשר שינה מפנקת והתחדשות האנרגיה לקראת היום החדש. משפחות רבות רוכשות מזרונים אורטופדים לחדר השינה הזוגי של ההורים כמו גם לחדרי הילדים.

שמירה ותחזוקה נכונה של המזרן ישמרו על המראה שלו וכן על התכונות האורטופדיות שלו המאפשרות תמיכה טובה לגופנו. לאורך הזמן השימוש שלנו במזרן יוצר לחץ על שכבות המזרן ועל מנגנון הקפיצים שמובנה בתוכו (במידה וברשותכם מזרון קפיצים). לחץ זה יכול ליצור עיוותים בצורת המזרן, שקעים ובליטות. בעיה נוספת עמה אנו נאלצים להתמודד היא שמירה על ניקיון המזרן. ואף אם לא נשתמש במזרן, שכבות אבק ילכו ויצטברו עליו אם לא ננקוט צעדים לתחזוקה שלו.

חשוב לציין שבעיות אלו משותפת לכל סוגי המזרנים ויכולות להיווצר עם הזמן גם אם רכשתם מזרן אורטופדי איכותי. אז מה ניתן לעשות כדי להאט את תהליך הבלאי של המזרון ולהבטיח שהמזרן ישמש אתכם למשך שנים? כיצד ניתן לשמור על מראה נקי וחדש למזרון?

ריכזנו עבורכם מספר טיפים אשר יעזו לכם לשמור על המראה והאיכות של המזרן לאורך זמן.

שמירה על צורתם של מזרונים

טיפים אלו יסייעו לכם למנוע היווצרות שקעים ועיוותים במזרן, כך שימשיך לספק תמיכה מיטבית לגוף:

  • סובבו את המזרן כל כמה חודשים. במידה ורכשתם מזרן דו-צידי, מזרן בו ישנן שכבות זהות משני צידי המזרן, יש להפוך אותו על צידו השני, ולהניחו על המיטה כך שהאזור בו היו מונחות הרגליים יהיה כעת האזור בו כעת יונח הראש ולהיפך. אם אין מדובר במזרן דו-צידי, סובבו את המזרן ב-180 מעלות, כך שיתחלפו אזורי הראש והרגליים.
  • מטרת המזרן היא לתמוך בגופכם. בכדי שהמזרן יוכל לעשות זאת באופן מיטבי, המיטה, מצידה צריכה לספק תמיכה ראויה למזרן. וודאו שהמיטה תומכת היטב במרכז המזרן, ובכך מאפשרת תמיכה טובה לגב שלכם במהלך השנים.
  • השתמשו בידיות התפורות לצידי המזרן בכדי להזיזו כדי שלא לפגום בו.
  • קיפול או כיפוף מזרן תפגע בצורתו, ובוודאי שגם קפיצה על המזרן…

שמירה על ניקיון מזרונים

טיפים אלו יסייעו לכם לשמור על ניקיון המזרון למען שמירה על מראהו ועל בריאות המשתמשים בו:

  • שאבו אבק מן המזרן מפעם לפעם – לחות, שכבות אבק וקשקשי עור מהווים מצע גידול עבור קרדית אבק הבית, יצור מיקרוסקופי אשר הפרשותיו גורמות לתגובות אלרגיות בבני אדם. כדאי למנוע תופעות אלרגיות, חשוב לשאוב את האבק מכל האזורים החיצוניים של המזרן ואף מן המסגרת עליה הוא מונח. במידה וידועה על רגישות של אחד מבני הבית, מומלץ לשאוב אבק מן המזרון בתדירות גבוהה יחסית.
  • ניקוי כתמים – לניקוי כתמים מן המזרן יש להשתמש במטלית לחה. במידה וברצונכם להשתמש בסבון או בחומרים אשר משמשים לניקוי בדי ריפוד, יהיה עליכם להקפיד שלא יחדרו נוזלים למזרון, ולוודא כי המזרן יבש לחלוטין לפני השימוש בו. מזרן רטוב יפתח במהרה ריח של טחב. בתוך יום או יומיים עלול להתפתח בתוכו עובש, אשר עלול לגרום לבעיות בריאות עבור אנשים בעלי רגישויות, בעיות נשימה ועוד.
  • דאגו לאוורור המזרון מעת לעת – אוורור המזרון מונע היווצרות ריחות לא נעימים. נצלו את ההזדמנות בה אתם מחליפים את המצעים, והשאירו את המזרון חשוף למשך כשעה.
  • השתמשו במגן מזרן – כיום ניתן למצוא דגמי מזרון אורטופדי אשר כוללים טכנולוגיות למניעת הזעה ואגירת חום. אם ברצונכם להבטיח עוד יותר את ניקיון המזרון ושמירתו יבש, מומלץ להשתמש במגן מזרן אשר קל להסרה ולניקוי.

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:


מזרן אורטופדי

מזרן ללא קפיצים

מזרונים אורטופדיים עם שכבת פילוטופ

× איך אנחנו יכולים לעזור?