טעויות נפוצות בעיצוב חדר שינה

חלומות מיטות ומזרנים / טעויות נפוצות בעיצוב חדר שינה

חדר שינהחדר השינה הוא מקום המפלט שלנו לאחר יום ארוך. זהו המקום להירגע ולהיטען באנרגיה לקראת היום החדש שפתח. לכן, חשוב שנעצב אותו באופן שיאפשר לו לקיים את ייעודו ולשרת אותנו באופן הטוב ביותר. אם כן, מאילו טעויות נפוצות בעיצוב חדר השינה כדאי שנמנע בכדי לעצב חדר שינה פרקטי ומזמין ?

עיצוב חדר שינה ללא התחשבות במידותיו

עיצוב לא נכון של חדר שינה קטן עלול ליצור תחושת צפיפות ומחנק, בעוד טעויות בעיצוב חדר שינה גדול יכול גם הוא ליצור אווירה בלתי נוחה. בעיצוב חדר שינה קטן רצוי להימנע מצביעת הקירות בצבעים כהים שעלולים להקטין ויזואלית את מראה החדר, וכן מבחירת פרטי ריהוט ומצעים כהים. מומלץ לרכוש מיטה נמוכה ושידות נמוכות שייצרו יחד תחושה של יותר גובה בחלל החדר. גם וילונות ארוכים שיפרשו מן התקרה ועד הרצפה יצרו תחושת מרחב.

עיצוב חדר שינה גדול צריך לייצר תחושת חמימות ואינטימיות. לשם כך, אל תהססו לצבוע את הקירות בצבעים עמוקים ולשלב פריטי ריהוט נוספים בחדר מעבר למיטה ולארון הבגדים, פרטים דקורטיביים, שטיח, וילונות וכו’, ונסו ליצור באמצעותם חלוקה ויזואלית של החדר למספר חלקים.

עיצוב על חשבון פרקטיות

עיצוב חדר השינה צריך להתאים לטעם שלכם, אבל אינו צריך לבוא על חשבון הפן הפרקטי. לכן, כאשר עיצוב ונוחות מתנגשים, עדיף לבחור באופציה שתציע לכם נוחות ככל הניתן. רצוי שלא להיסחף ברכישת פריטי ריהוט משלימים כמו כורסת ישיבה מפנקת או שידת איפור על חשבון מזרן אורטופדי איכותי שיאפשר לכם שינה נוחה לאורך הלילה. נצלו את התקציב העומד לרשותכם תחילה לדברים שאתם חייבים שיהיו בחדר השינה, ורק אחר כך לפריטים שמהווים סוג של מותרות.

כמו כן, בחירת הפריטים צריכה להיעשות תמיד תוך מחשבה גם על הצרכים הספציפיים שלכם. לדוגמא, אם אתם עובדים לעיתים בשעות הערב או הלילה ומשלימים שעות שינה ביום, בחרו וילונות כהים על פני וילונות שקופים או בהירים, כך שתוכלו ליהנות משינה טובה גם במהלך היום. הדבר חשוב במיוחד להחשכה מוחלטת של החדר אם מדובר על חדר שטוף אור שמש טבעי במהלך היום ואין תריסים.

הצבת מיטה במיקום לא נכון

מיטה הינה פריט ריהוט דומיננטי בחדר השינה, ולו מפאת העובדה שהיא תופסת חלק בלתי מבוטל מחלל החדר, ולעיתים אף את רובו. מבחינה זו למיקום לא נכון של המיטה יכולה להיות השפעה הן על מראה החדר והן על נוחות התנועה בו. במידה ומדובר על מיטה זוגית שמשרתת זוג, מומלץ למקם את המיטה במרכז החדר ולא לדחוף את אחד מצדדיה כנגד הקיר. זאת בכדי ששני בני הזוג יוכלו להיכנס אל המיטה ולצאת ממנה בנוחות.

מחסור בפתרונות אחסון

בתכנון עיצוב חדר השינה יש להשקיע מראש מחשבה רבה בנושא פתרונות האחסון, בייחוד אם אין בבית חדר ארונות, ובוודאי אם מדובר על חדר שינה קטן יחסית. מיטה זוגית עם ארגז מצעים הינה פתרון מצוין היות והיא מספקת פתרון אחסון ללא תפיסת שטח נוסף בחלל החדר. ללא פתרונות אחסון מספקים לביגוד, למצעים, למגבות וכו’, חדר השינה עלול עם הזמן להיראות כמו סוג של מחסן.

פתרונות תאורה בלתי מספקים

התאורה חשובה הן מן הפן הפרקטי והן העיצובי. חשוב שהתאורה תוכל לשרת אתכם כראוי ותספק את האווירה הרצויה. היות וחדר השינה אינו משמש אותנו רק לשינה ופעמים רבות משרת יותר מאדם אחד, מומלץ לבחור במספר פתרונות תאורה, כך שיהיה ניתן להתאים את התאורה לפי הצורך. לדוגמא, רצוי שלא להסתפק בתאורת תקרה בדמות נורה או פלורסנט. בחרו תאורת תקרה חזקה מספיק בהתאם לגודל החדר, והעדיפו פתרון תאורה שיאפשר קביעה של עוצמת האור לפי הצורך כמו למשל עמעום התאורה כשרוצים ליצור אווירה רומנטית יותר. דוגמא נוספת היא תאורה לצד המיטה, כך שיהיה ניתן לכבות את האור בחדר השינה כשאחד מבני הזוג מעוניין להירדם אך להותיר אפשרות לבן הזוג השני לקרוא ספר לפני השינה.

חדר שינה חסר אופי

שילוב פריטי ריהוט ואביזרים תואמים בחדר השינה ללא ספק מקל עלינו בכך שלא צריך להשקיע מחשבה רבה מדי במציאת פריטים שונים שישתלבו טוב יחד. אפשר לקנות הכל פשוט בפעם אחת. עם זאת, צריך לקחת בחשבון שחדר שינה שבו כל הפריטים תואמים עלול להיות ‘משעמם’ לעין. כדאי להשקיע מעט מאמץ ולבחור פריטים שכן מתכתבים אלו עם אלו, לדוגמא בצבעים או בחומרי הגלם שלהם, ובכך יוצרים מראה הרמוני ומעניין יותר. לנועזים יותר, אפשר לבחור בקו עיצוב אקלקטי ולבחור דווקא פריטים מסגנונות עיצוביים שונים, או לבחור בעיצוב צבעוני ורענן.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:


מזרן אורטופדי

מתי כדאי להחליף כרית, ולמה איכות הכרית חשובה?

מיטה זוגית – רמת הגימור

× איך אנחנו יכולים לעזור?