כיצד לבחור מצעי מיטה ?

חלומות מיטות ומזרנים / כיצד לבחור מצעי מיטה ?

מצעי מיטה זוגיתאדם מבלה 8 שעות ביממה בממוצע בשינה. לשעות אלו השפעה רבה על הבריאות הפיזית והנפשית ולחיוניות במהלך היום. לכן רבים משקיעים ברכישת מיטה זוגית איכותית, מזרן אורטופדי וכן כריות אורטופדיות. עם זאת, בכדי להבטיח כי אכן תיהנו משינה מפנקת, חשוב להשקיע גם בבחירת מצעי מיטה מתאימים. המגוון עצום של מצעי מיטה שניתן למצוא כיום בחנויות הינו מבורך, אך גם יכול ליצור בלבול בקרב הקונים. אם כן, מה צריך לבדוק כאשר רוצים לרכוש מצעי מיטה?

מידות המצעים

חשוב מאד לוודא כי המצעים הינם במידות הנכונות התואמות למיטה ולמזרן שברשותכם. גם שינה על מזרן אורטופדי לא תהיה נוחה כאשר הסדין אינו מתוח עליו כראוי. על הסדין לכסות את כל המזרון ולא ‘לברוח’ מהצדדים. לכן, לפני רכישת מצעי מיטה, מדדו את האורך, הרוחב והעובי של המזרן, וכן את מידות הכריות והשמיכה. חשוב לדעת שהמידות הסטנדרטיות שונות מעט ממדינה למדינה. לדוגמא בישראל המידה הנפוצה של ציפה עבור מיטה זוגית היא 160 ס”מ על 200 ס”מ, בעוד שבאירופה היא יכולה להיות 200 ס”מ על 220 ס”מ, ובארצות הברית מידתה תהיה 230 ס”מ על 220 ס”מ.

בד המצעים

שיקול חשוב בבחירת מצעים למיטה הוא סוג הבד ממנו הם עשויים, שכן יש לו השפעה משמעותית על המידה בה תחושו בנוח. הבחירה הפופולרית ביותר במצעי מיטה עשויים כותנה. עם זאת, רבים מעדיפים מצעים העשויים מבד מעורב, שכן לבד העשוי כולו כותנה נוטה להתקמט. במידה ואתם מעדיפים לרכוש מצעים מתערובת כותנה, מומלץ לרכוש בד בו אחוז הסיבים הסינטטיים קטן מ-50%. אפשרות נוספת הפופולרית בעיקר בימי החורף היא מצעי פלנל, המספקים תחושה חמימה ונעימה. לאלו המעדיפים מראה יוקרתי יותר, ניתן לבחור במצעי סאטן או משי.

מעבר לחומר ממנו עשוי בד המצעים, גם לצפיפות של הבד חשיבות. צפיפות הבד משמעה מספר החוטים באינטש מרובע, כלומר באורך וברוחב הבד. מצעים בהם צפיפות החוטים גבוהה יותר הינם רכים ונעימים יותר למגע שכן החוטים יהיו דקים ועדינים יותר. מאותה סיבה, מצעים אלו עלולים להתבלות מהר יותר, וישנם מצעים יוקרתיים אשר לא ניתן לכבס כיתר המצעים, והם דורשים טיפול מיוחד. לכן, כדאי לרכוש מצעים בהם צפיפות הבד היא בין 175 ל-250.

מעבר לחשיבות הפונקציונלית של המצעים, הם ממלאים גם תפקיד נוסף באספקט העיצובי. ללא ספק, מיטות זוגיות מהוות את האלמנט הדומיננטי בחדרי שינה, ולמצעים העוטפים אותן תפקיד חשוב בעיצוב וביצירת האווירה בחדר. עיצוב חדר שינה מסוגנן על פי טעמכם ושמירה על הסדר והניקיון יתרמו גם לשינה רגועה וערבה ויגרמו לכם ליהנות מן השהיה בו גם במהלך שעות היום. לכן, כדאי להשקיע ברכישת מספר סטים של מצעים יפים ואיכותיים ולהקפיד על המלצות היצרן בכדי שיאריכו ימים. כך, תוכלו ליהנות מחדר שינה מזמין ומתחדש כל פעם שתחליפו מצעים…

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:


מזרן אורטופדי

מיטת נוער היי רייזר

ספת ספר

× איך אנחנו יכולים לעזור?