כיצד לבחור ראש מיטה?

חלומות מיטות ומזרנים / כיצד לבחור ראש מיטה?
כיצד לבחור ראש מיטה

עיצוב ראשי המיטות התחיל פחות או יותר עם המצאת המיטה המודרנית. מעבר לתפקיד פונקציונאלי שהמיטה ממלאת, היה לה יעד עיצובי עבור חדר השינה. מאז ועד היום, עיצוב ראש המיטה היה חלק בלתי נפרד מבניית המיטה בין אם מדובר במיטת יחיד, מיטת נוער או במיטה זוגית. אז כיצד לבחור ראש מיטה?

 ראש מיטה זוגית מיוחדת מיטות זוגיות מעוצבות

סגנונות העיצוב של ראש המיטה הם רבים. כל סגנון למעשה התפתח בתקופה אחרת בהיסטוריה ובמקום אחר בעולם. עיצובים ייחודיים אלו שנשמרו עד היום והביאו לנו היצע רעיונות רחב עבור עיצוב המיטות. סגנונות העיצוב נעים בין עיצובים ויקטוריאנים, איטלקיים, יפניים, מודרניים, סגנון אוריינטלי וסגנונות רבים אחרים.

לרוב, אנשים בוחרים לעצב ראש מיטה עבור המיטה הזוגית, אך אין זה אומר שאי אפשר להשקיע גם במיטות יחידים. ראש המיטה יכול להפוך כל מיטה סטנדרטית למיטה מיוחדת במינה ובכלל לקבוע את כל האופי העיצובי של החדר. אחרי הכל, מיטה זוגית מעוצבת היא מרכז חדר השינה, ככל שנשקיע בה כך היא תקרין על החדר כולו.

עיצוב למיטות זוגיות מיטות מעוצבות לזוגות

אפשרויות העיצוב

עיצובו של ראש המיטה יכול לבוא בקו אחיד והמשך רציף לעיצוב מסגרת המיטה, או להיות בצבע וסגנון שונה לגמרי משאר המיטה. בסופו של דבר מדובר בטעם אישי, ועם קצת תושייה והבנה בעיצוב, אפשר ליצור שילובים מאוד מעניינים שיגנבו את תשומת הלב.

ריפוד ראש המיטה

ראש המיטה יכול להיות רחב או דק, מרופד או קשיח. עבור מדינות קרות ההמלצה היא לעצב ראש מיטה עבה יחסית בכדי ליצור חציצה בין הראשים בזמן השינה לבין הקיר. כך תוכלו לזכות בבידוד נוסף שתשמור על החום באזור הראש בשמן השינה. ישראל כידוע היא מדינה חמה לרוב, אך אין זה אומר שחייב לבחור בעיצוב הדק – ראש מיטה עבה יכול לספק טאצ’ עיצובי מרשים הרבה יותר בשל הנפח שהוא תופס.

ראש מיטה מרופד למיטה זוגית מיטת נוער מעוצבת

ממדי ראש המיטה

בחירת עיצוב נוספת היא האם לבחור בראש מיטה גבוה או נמוך, רחב או צר? ובכן, התשובה די תלויה בגודל חדר השינה שלכם ועד כמה הוא מרווח מבחינת הרהיטים בו. אמנם לכולנו יש טעם אישי ואנשים רבים אוהבים את העיצוב הגרנדיוזי והגדול, אך אם חדר השינה אינו בנוי להכיל מיטה בעלת נפח גדול מידי, התוצאה שתיווצר היא תמונת חדר שינה עמוסה מידי. העיקרון נכון גם למצב ההפוך – גם אם אנו אוהבים עיצוב מינימליסטי בין אם בעיטורים ובין אם בגודל, במקרה ויש לנו חדר שינה גדול בעל רהיטים בודדים, מיטה קטנה או פשוטה מידי יכולה ליצור מראה של חדר שינה חיוור וחסר עניין. במקרה זה, נצלו את המינימליזם שבחדר ותשקיעו במיטה זוגית בעלת נפח ואמירה עיצובית – גם אם עדינה, אך שתיתן טוויסט עיצובי לחדר כולו. לא צריך יותר ממיטה מושקעת בכדי להשפיע על העיצוב הכולל- אחרי הכל המיטה היא הרהיט המרכזי והגדול ביותר בחדר.

מיטות נוער בעיצוב מיוחד מעיצוב ראש מיטות זוגיות של חלומות

החומר והצבע

לבסוף, מאיזה חומר כדאי ליצור את ראש המיטה? האפשרויות הן רבות והן נעות בין ראש מיטה מברזל, עץ ואלומיניום. בחירת החומר או אף שילובו עם חומרים אחרים ובחירת הצבע- כולם כמובן צריכים להתחשב בגודל החדר ובעיצוב הקיים, בכדי להבטיח תוצאה של יופי הרמוני ולא תוצר כלאיים. לכל חומר וצבע יש את האפקטים הייחודיים לו שהוא מקרין על החדר- כך למשל צבע בהיר ועדין יכול לתרום לתחושת המרווח בחדר, בעוד צבעים כהים יותר הם בעלי אמירה עיצובית נועזת יותר ששימוש נכון ייצור חדר ייחודי במינו.

× איך אנחנו יכולים לעזור?