כיצד תשמרו על חיי החברה והזוגיות שלכם? הימנעו ממצב של חוסר שינה!

חלומות מיטות ומזרנים / כיצד תשמרו על חיי החברה והזוגיות שלכם? הימנעו ממצב של חוסר שינה!
בעיות בשינה

קיצרתם את שנת הלילה בכמה שעות טובות, ועכשיו אתם מרגישים לא כל כך מרוכזים במשך כל היום? חוסר הסבלנות שאופף אתכם הוא הסימפטום הראשון מתוך ארבעה, אשר ישפיעו לרעה על היחסים החברתיים והזוגיים שלכם. המלצה שלנו: לכו לישון על מזרן אורתופדי איכותי – ותחזרו למוטב.

 

תישנו פחות, תתעצבנו יותר: מחקרים מקיפים בתחום השינה הוכיחו בוודאות כי אנשים שמצמצמים את שעות השינה שלהם, מגבירים את רמת המתיחות שלהם. מבוגרים הישנים פחות מ-7-8 שעות בלילה מגבירים את התשישות הגופנית שלהם ומשפיעים גם על התשישות המנטלית. הם חסרי סבלנות, סובלים מ”פתיל קצר”, נוטים לכעוס, ולאורך זמן הופכים לאנשים רגזנים שלא נעים לשהות בחברתם. יתרה מכך, אם לא ביליתם את הלילה בשינה מתוקה על מזרון אורתפודי, שתומך בעמוד השדרה ובגב שלכם כולו, סביר להניח שגם לא תהיה לכם מוטיבציה להשקיע ביחסים זוגיים או חברתיים. מהסיבה פשוטה שאתם פשוט עייפים.

 

חוסר שינה מצטבר, לעומת עודף שינה שלא ניתן לשמור ללילה הבא: הבעיה העיקרית במחסור בשינה הוא שההסתברות של שעות שינה מועטות, ובעיקר אם הן לא התבצעו על מזרן אורתופדי, עלולה לאיים על מערכות היחסים הזוגית והחברתית. כך שאם אתם הופכים לציפורי לילה ובו זמנית מתעוררים מוקדם, הקשיים החברתיים לא יאחרו להגיע – ובגדול. המלצה שלנו: אם אתם חייבים לתקופה מסוימת להפחית את שעות השינה, דאגו לפחות שתלונו על מיטה בהתאמה אישית, כדי שתוכלו ליהנות משינה אופטימלית אם כי מצומצמת.

 

בעיות בשינה

 

עייפות קבועה מגבירה חרדה חברתית: חוקרים הבודקים את איכות השינה במעבדות שינה ברחבי העולם הגיעו למסקנה כי הפחתה מסיבית ולאורך זמן בשעות השינה בהחלט מביאה להגברת תחושת הבדידות והגברת רמת החרדה החברתית. הסיבות אינן רק בינאישיות, אלא בעיקר נשענות על הירידה החדה ביכולת לפרשן הבעות פנים, שהם הבסיס לתקשורת חברתית טובה. כאשר יכולת אנושית חשובה זו נפגעת, הדרך לחוסר הבנה בתקשורת עם החברים ובני הזוג, שמביא למריבות – קלה וכואבת מאוד. מה הפתרון? הקפידו לישון במיטה בהתאמה אישית, כזאת שתגביר את אחוזי הנוחות והבריאות של גופכם, כך שתישנו טוב בכל לילה ולילה.

 

עליה בפעילות האמיגדלה מובילה לירידה בוויסות הרגשי: מכירים את זה שאתם יותר מדי שיפוטיים וביקורתיים, במיוחד אם בלילה לא ישנתם על המזרן האורתופדי המצוין שלכם, ולכן אתם מנקרים מהבוקר? אז מסתבר שהכל תלוי בשינויים פיזיולוגיים, כמו פעילות מוגברת באמיגדלה, החלק במוח שאחראי על רגשות חזקים כמו כעס. מה שיקרה בפועל הוא שתפגינו יותר עוינות כלפי חבריכם ובני זוגכם, ולעתים אתם אף עלולים לחוות מנגד גם תופעות של דיכאון קל. אז בינינו, עדיף להשקיע במיטה בהתאמה אישית ולבלות את זמן השינה באופן שמטעין אתכם באנרגיות טובות ומטפח את היחסים הבין אישיים שלכם, ולא להפך.

 

 לסיכום:

אכן, בקצב המטורף של החיים בעידן שלנו הנטייה היא לקצר את שעות השינה על מנת להספיק יותר. אבל – תמיד כדאי להקפיד על איכות (חיים) על חשבון הכמות.

× איך אנחנו יכולים לעזור?