כך תשמרו על הספה שלכם לאורך זמן

חלומות מיטות ומזרנים / כך תשמרו על הספה שלכם לאורך זמן
ספת ספר נפתחת למיטה עם ארגז מצעים | דגם Free

קניתם ספה? תתחדשו!

בין אם קניתם ספה לסלון או לחדר האורחים, או ספת נוער לחדר הילדים, וודאי תרצו לשמור עליה וליהנות ממנה כמה שיותר זמן. אין כמו להגיע אחרי יום ארוך הביתה ולשבת או לשכב על הספה מול הטלוויזיה, ורובנו גם חוטאים ו’מנשנשים’ באותה הזדמנות… עבור רובנו זה תמונה אידיאלית, אבל למעשה זה יכול לגרום נזק לספה. כתם קטן יכול לחדור מבעד לבד העוטף את הספה, להוביל לכתמים עמוקים יותר, וכך לפגום באורך חיי הספה. לא פעם נראה שהספה גם ‘מושכת’ אבק, פירורים, מטבעות ועוד.

ניקוי ספות באופן שוטף חשוב, אבל ניקוי ספה נפתחת חשוב עוד יותר כי היא לא משמשת רק לישיבה, אלא גם לשינה שלכם או של האורחים שלכם.

ספה נפתחת דגם Free

ספה נפתחת דגם Free

אנו ברשת חלומות ריכזנו עבורכם טיפים לשמירה על מראה הספה לאורך זמן ולהארכת משך חייה:

  • השתדלו להמעיט כמה שניתן באכילה ועישון על הספה, וכן בישיבה על הספה לא חולצה. כמו כן, אל תניחו על הספה חפצים כבדים כדי למנוע עד כמה שניתן כתמים וקרעים.
  • לפני ניקוי הספה, הסירו את כריות הספה ובדקו אם יש דברים שנפלו כמו מטבעות, עטים וכו’ והסירו אותם.
  • הסירו כיסויי כריות אם ישנם וכבסו אותם בהתאם להוראות שעל התווית. אם אין תווית, כדאי להשתמש בשירותי ניקוי יבש, בייחוד אם מדובר על בד זמש, קטיפה או בד עדין אחר.
  • לפני ניקוי כתמים מספת בד, הצטיידו במגבת ידיים או מטלית לבנה. עדיף שלא להסתכן בשימוש במגבת או מטלית צבעונית שתוציא את הצבע אל הספה. בשלב ראשון הסירו באמצעות המגבת או המטלית היבשה שאריות לכלוך יבשות. לחילופין תוכלו להשתמש במברשת.
  • סודה לאפיה יכולה לשרת אתכם לא רק במטבח אלא גם במקרים של כתמים בספה. כסו את הכתם בסודה לאפיה. הסודה תסייע בהסרת ריחות לא נעימים מהספה וכן בפירוק הלכלוך. השאירו את הסודה על הספה לכ-20 דקות, ולאחר מכן השתמשו בשואב אבק עם מברשת בקצהו להסרתה.
  • לכתמים עקשניים יותר, השתמשו בחומרים ייעודיים לניקוי ספות. מומלץ ראשית לנסות מעט מחומר הניקוי על חלק קטן בספה ולבדוק אם הכתם יורד ושהחומר אינו גורם לשינוי בצבע הספה. במידה והניסוי עבר בהצלחה, השתמשו במטלית לחה ולא ספוגה בנוזל, נקו את הכתם בעדינות, ותנו למזרן להתייבש.
  • לאחר ניקוי הכתמים השתמשו בשואב אבק עם מברשת לשאיבת כל האזורים בספה, ובייחוד כאלו ללא כיסויים שניתן להסיר. במידה ומדובר בספה נפתחת, פתחו אותה ושאבו את כל המשטח של המזרן. השתמשו בחלק ייעודי לשאיבת אבק ולכלוך מאזורים עם קפלים וחריצים.
  • אם אתם לא יודעים איך לנקות את הספה או חוששים מכך, השתמשו בשירותים של בעלי מקצוע.
  • אפשרות שכדאי לשקול במקרה של כתמים עקשניים, ובוודאי אם יש קרעים בספה, היא ריפוד ספות מקצועי, אשר יעניק לספה מראה חדש ויפה. תוכלו להחליט לשמור על הסגנון הקיים של הספה או לנצל את ההזדמנות ולעשות שינוי בסגנון שלה על ידי בחירת בד ריפוד שונה בסוגו, בצבע ובסגנון שלו.
× איך אנחנו יכולים לעזור?