כמה עולה מיטה יהודית?

חלומות מיטות ומזרנים / כמה עולה מיטה יהודית?

מה משפיע על המחיר של מיטה יהודית? טיפים לרכישת מיטה יהודית

מיטה יהודית הפכה כבר מזמן לרהיט קבוע בבתים של ישראלים רבים שומרי מסורת ודתיים, אולם חלק מציבור הרוכשים של המיטות הללו לא מבין עד הסוף מהי משמעות “מיטה יהודית”? במאמר הבא נעניק לכם קצת רקע מחייב על הנושא וכמובן, נרחיב על הפרמטרים שעשויים להשפיע על מחיר המיטה היהודית בנוסף למתן טיפים שימושיים לרכישה!

אז מהי מיטה יהודית בסיסית?

ככלל, מיטה יהודית הינה למעשה שתי מיטות נפרדות, ללא הדופן המרכזית ביניהם שבד”כ מחברת את המיטה הזוגית ה”רגילה”. שתי המיטות בנויות כך שבני הזוג יוכלו לחבר ביניהן או להפריד אותן, בהתאם לצרכיהם.

מה ההבדל בין מיטה יהודית לבין שתי מיטות יחיד סטנדרטיות?

מיטות יהודיות איכותיות מתייחדות בקלות ההפרדה והחיבור, שאמור להיות בטיחותי ופרקטי, שכן החיבור וההפרדה צריכים להתרחש מדי חודש. עניין נוסף שמייחד את המיטות היהודיות הוא העיצוב באופן שבו כשהמיטות יהיו מחוברות, יהיה קשה להבחין כי לא מדובר במיטה זוגית, אלא בשתי מיטות יחיד. יש לזכור כי מיטות יהודיות נועדו בסופו של דבר לענות על צורך הלכתי, הבא לידי ביטוי גם במאפיינים הטכניים של המיטה.

ניתן להדגים את מה שאמרנו עם כמה דגמים, כמו דגם שמפניה, בה המזרנים נצמדים לגמרי. דוגמא נוספת היא דגם להיט, בו תחתיות המיטות עשויות עץ אורן, לשמירה על חוזק המיטה ושמירתה לאורך שנים. שני הדגמים יכולים להיות מופרדים לחלוטין אולם בחיבור, שני המזרנים נצמדים אחד לשני ללא רווח ביניהם.

מיטה יהודית דגם שמפניה - 1400 ₪

מיטה יהודית דגם שמפניה – 1400 ₪

מיטה יהודית דגם להיט - 1600 ₪

מיטה יהודית דגם להיט – 1600 ₪

 

 

מהם המאפיינים שעשויים להשפיע על מחיר המיטה היהודית?

בדומה למיטות אחרות, גם בתחום המיטות היהודיות, תוספות שונות ההופכות את המיטות לפרקטיות יותר, מעוצבות יותר או אפילו גדולות יותר, ישפיעו מטבע הדברים על המחיר. לכן מאפיינים כמו: קיומם של ארגזי מצעים, ראשי מיטה מעוצבים, ריפוד בגוף או בראש המיטה וכן, הגדלה של המזרן (המידות הסטנדרטיות הן בד”כ 190*80 לכל מזרן) – יכולים לייקר את מחיר המיטה היהודית.

עם זאת, ניתן לשחק עם המאפיינים של המיטה ולשים דגש על מה שחשוב לכם ועל ידי כך, להוזיל עלויות. ניתן למשל לבחור בדגם ספיר הכולל מיטות חזקות במיוחד, בעלות ארגז מצעים פרקטי אך ללא ראש מיטה, בדגם סנדי שכולל ארגז מצעים וראש מיטה, או בדגם רילקס הכולל ריפוד יוקרתי ומעניק לחדר נופך מודרני ועוד.

מיטה יהודית עם ארגזי מצעים דגם ספיר - 2500 ₪

מיטה יהודית עם ארגזי מצעים דגם ספיר – 2500 ₪

מיטה יהודית מעוצבת דגם רילקס - 2990 ₪

מיטה יהודית מעוצבת דגם רילקס – 2990 ₪

 

כמו שהבטחנו, הנה כמה טיפים שימושיים לבחירת מיטה יהודית!

המיטה היא גם רהיט פרקטי שבכוחו לחסוך במקום – בחדרי שינה ובייחוד בקטנים שבהם, המיטה תהיה בד”כ הרהיט המרכזי בחלל. אולם, ניתן בהחלט לחסוך במקום בהוספת מאפיינים שונים למיטה שיחסכו לכם מקום בבית, כמו ארגז מצעים כאמור, או אפילו מיטות נפתחות.

המיטה היא גם רהיט דקורטיבי לכל דבר ועניין – לצד החשיבות הפרקטית של המיטה, קיימת כמובן גם החשיבות העיצובית. התאמה נכונה בין מאפיינים עיצוביים של המיטה ובהתחשב בריהוט הקיים בחדר, תסייע לכם לבחור את המיטה המושלמת. דוגמא טובה למיטות מעוצבות ויוקרתיות ניתן לראות בדגם מירית הכולל ארגז מצעים וראש מיטה מעוצב ומרופד, או בדגם פנטזיה 2 הכולל גם הוא ראש מיטה מעוצב, אך בסגנון שונה. למי שמעדיף מיטה פרקטית ביותר, חוסכת במקום ומעוצבת, קיים הדגם המרופד עם זוג מיטות היי רייז.

 

פנטזיה 2 מיטה יהודית מרופדת הפרדה עם ראש - 3900 ₪

פנטזיה 2 מיטה יהודית מרופדת הפרדה עם ראש – 3900 ₪

מיטה יהודית מרופדת עם זוג מיטות היי רייז - 8000 ₪

מיטה יהודית מרופדת עם זוג מיטות היי רייז – 8000 ₪

 

במיטה יהודית אסור להתפשר על איכות – אם בלי של מיטה רגילה מושפע משנות השימוש בה וכד’, למיטה יהודית צריך להוסיף גם את ההשפעה של ההזזה ממקום למקום. מיטה שאינה איכותית מספיק תושפע בקלות מההזזות הללו ותתחיל לחרוק.

התחשבו גם בשידות או ברהיטים הנמצאים בסמוך למיטה – בבואכם לרכוש את המיטה היהודית, קחו בחשבון שמיקום שתי שידות ליד כל מיטה עלול להיות עסק מסובך עקב צורך ההפרדה בין המיטות. לכן, נסו לארגן את החדר כך שלא תצטרכו להזיז עוד רהיטים עם הפרדת המיטות יתר על כן, נסו לארגן את שאר הרהיטים בחדר כך שהפרדת המיטות תהיה נוחה ותאפשר מעבר יעיל בחדר, גם כשיש בו עוד שידות\ארונות וכד’.

 

× איך אנחנו יכולים לעזור?