להכניס צבע לחדר השינה

חלומות מיטות ומזרנים / להכניס צבע לחדר השינה

מיטה זוגית צבעוניתטרנד שהולך והופך פופולרי יותר ויותר כיום הוא הוספת צבעוניות בחדר השינה. צבעים חיים בחדר השינה משרים בו אווירה קלילה וצעירה ותחושות של שמחה ואופטימיות. אם בעבר ‘נועזים’ בלבד היו משלבים מספר פרטי ריהוט בצבע אחיד דוגמת אדום, כתום או תכלת, היום יש שמשלבים פרטי ריהוט בצבעים שונים, ויוצרים חגיגת צבע בחדר. לדוגמא, שידה בצבע אחד וארון בגדים בצבע אחר.

מגמת שילובי צבעים מנוגדים, המכונה קולור בלוקינג (color blocking), החלה דווקא בעולם האופנה, אך חדרה גם לעולם עיצוב הפנים. כאשר מעצבים חדר שינה בסגנון כזה בוחרים רהיטים ואביזרים בצבעים שונים, וכמה שיותר צבעים, יותר טוב… עם זאת, יש לציין כי ההעדפה היא של פריטים שאינם מעוצבים עם הדפסות או דוגמאות, אלא בצבעים אחידים, כדי לא ליצור מראה עמוס מדי.

מיטה זוגית בצבע

את המגמה הגוברת ניתן לראות אפילו בבחירת מיטה זוגית, הרהיט הדומיננטי ביותר בחדר השינה. בעוד בעבר היה ניתן למצוא בחדרי שינה מיטה זוגית בצבע עץ טבעי, בצבע שחור או לבן, ולאחר מכן אפילו בגווני כחול, כיום ניתן למצוא בחדרי שינה מיטות בצבעים כמו ירוק, סגול, אדום, ואפילו ורוד מסטיק !

אמנם מיטה זוגית איננו מחליפים כל מספר שבועות, אך שיטת הקולור בלוקינג בעיצוב חדר שינה דווקא מאפשרת לרענן את מראה חדר השינה בקלות ובזול יחסית, על ידי החלפת אחד מפריטי הריהוט או האביזרים הנלווים בחדר השינה לפריט בצבע שונה. אין צורך בעיצוב מחדש של החדר כולו והחלפת כל הריהוט. ניתן להסתפק לדוגמא בהחלפת שידת חדר השינה או הוילון, או להוסיף פריט חדש כמו הדום או שטיח בצבע דומיננטי.

גוונים עזים או צבעי פסטל רכים ?

עיצוב חדר שינה צבעוני הוא הזדמנות לביטוי עצמי ללא מעצורים וליצירת חלל מעורר השראה. ללא ספק שימוש בצבעוניות כזו מכניס אנרגיה חיוביות, תחושת רעננות וחדשנות לכל חדר השינה, בין אם מדובר על חדר הילדים או חדר השינה של ההורים, והופך את השהייה בהם למהנה הרבה יותר. אין זה מפתיע, שהרי ידוע כי לצבע ישנה השפעה על מצב הרוח שלנו. גם עפ”י תורת הפנג שוואי, ניתן לעשות שימוש בשילובי צבעים לשינוי מצב הרוח. לדוגמא, שילוב גווני כחול או ירוק עם גוונים עזים של אדום או סגול יכול להגביר את תחושת החיוניות, המרץ והאנרגיה.

בחירת הצבעים צריכה להתאים לאופי של האנשים אותם משרת חדר השינה ולצרכים והשימושים שהם עושים בו. כמובן שאין חובה להשתמש בגוונים חזקים וזוהרים, ואם חדר השינה משמש אתכם לשינה בלבד ונתפס בעיניכם במקום אליו תלכו להירגע, ניתן לעצב את חדר השינה גם באמצעות פריטי ריהוט בצבעי פסטל שונים, דוגמת תכלת, לבנדר או ירוק בהיר. צבעי פסטל תורמים לתחושה עליזה ומצב רוח מרומם, אך גם משרים אווירה נעימה ומרגישה בחדר.

מעבר לעיצוב – נוחות !

לעיצוב חדר השינה יכולה להיות השפעה משמעותית על מצב הרוח שלנו, אבל לא פחות חשוב מכך, גם לאיכות השינה שלנו. אל תתפשרו על רכישת מזרן אורטופדי וכריות אורטופדיות איכותיות לשינה מושלמת, השקיעו במצעים איכותיים ונעימים והקפידו על חדר שינה מסודר לתחושת רוגע ולניצול מקסימלי ומיטבי של חלל החדר.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:


מזרן אורטופדי

מיטה זוגית מרחפת

מיטה זוגית מעץ מלא

× איך אנחנו יכולים לעזור?