מהי דרגת קושי המזרן המתאימה לכם ?

חלומות מיטות ומזרנים / מהי דרגת קושי המזרן המתאימה לכם ?

מזרן אורטופדירבים אינם מקדישים מספיק מחשבה בבחירת המזרן שבאמת מתאים להם, בייחוד בהתייחס לכמות הזמן שאנו משתמשים בו. כשליש מחיינו עוברים בשינה על המזרן, ולאיכותו יש השפעה משמעותית על איכות השינה שלנו וכתוצאה מכך, על ההרגשה שלנו במהלך היום. לכן, מומלץ להשקיע זמן בבחירת מזרן אורטופדי איכותי המתאים לכם, כדי להבטיח שינה טובה והרגשה נינוחה ורענננה בבוקר.

אחד השיקולים החשובים בבחירת מזרן היא דרגת הקושי שלו. בניגוד לתפיסה של רבים, לרוב מזרן רך הנותן הרגשה שהגוף ‘שוקע’ בתוכו אינו המזרן האידיאלי. מזרן רך מדי לא יעניק תמיכה ראויה לגוף וכתוצאה מכך יתכן ותחוו בבוקר נוקשות בשרירים וכן כאבי גב וצוואר. לכן, רצוי לבחור מזרן שלא יהיה רך מדי. מצד שני, מזרן קשה מדי גם עלול להיות בלתי מתאים. מזרן קשה מדי יכול להפעיל לחץ על הכתפיים והמותניים. 

על פי רופאים אורטופדים, על המזרן להעניק תמיכה לגוף בהתאם לקשתות הטבעיות של עמוד השדרה ולתמוך באופן נכון בישבן, בכתפיים ובראש. מחד גיסא, מזרן קשה מדי עלול להפעיל לחץ על נקודות לחץ עיקריות אלו ולהוציא את הגוף מהמנח האידיאלי. מאידך גיסא, מזרן רך מדי לא יעניק לנקודות אלו את התמיכה הנאותה ויגרום לגוף ‘לצנוח’ אחורה. כך או כך, התוצאה תהיה תחושת כאב בבוקר.

המזרן האידיאלי יהיה בדרך כלל כזה שיעניק תמיכה איתנה, אך לא יהיה ‘קשה כמו אבן’ ולא רך מדי, כזה שניתן למעוך בקלות עם הידיים. על המזרן צריך להתאים את עצמו לגוף שלכם כשהוא תומך בו.

דרגת הקושי הרצויה עבורנו מושפעת גם מתנוחת השינה אליה אנו מורגלים. אמנם ישנם מזרונים אורטופדים אשר ‘זוכרים’ את הגוף שלכם ומתאימים את צורתם בהתאם למשקל הגוף, תנוחת השינה שלכם ועוד, אך מחירם לעיתים גבוה לתקציב הקיים לרשות הלקוח. לכן, אנו מפרטים כאן המלצות בבחירת מזרן קונבנציונלי בהתאם למנח השינה שלכם:

  • שינה על הצד – רוב האנשים רגילים לישון על הצד. עבורם מומלץ לבחור מזרן אשר מצד אחד לא יפעיל לחץ על הכתפיים והמותניים. לרוב המזרן המתאים יהיה מזרן אשר יאפשר לגוף ‘לשקוע’ מעט לתוך המזרן, יתאים עצמו לעקומה הטבעית של הגוף וישמור על עמוד השדרה ישר.
  • שינה על הגב – לאנשים אשר ישנים על הגב, ישנה חשיבות רבה לתמיכה טובה בגב התחתון. לכן, מומלץ להימנע מרכישת מזרן קפיצים נוקשה במיוחד, בכדי שאלו לא ילחצו על עמוד השדרה ולא יאפשרו תמיכה נכונה בקשת הגב. מצד שני, מזרון רך מדי לא יספק תמיכה מספקת לגוף. מזרן בדרגת קושי בינונית הינו הבחירה המומלצת.
  • שינה על הבטן – עבור הישנים על הבטן מומלץ לבחור במזרן קשיח יחסית אשר ישמור על הגוף ‘למעלה’ ולא יגרום לו לשקוע.
  • שילוב של סגנונות שינה – אנשים רבים נוטים לנוע ולשנות תנוחות על המיטה במהלך השינה. עבורם חשוב לבחור מזרן אשר יתאים עצמו ויהיה אידיאלי עבור כל התנוחות – לא קשיח מדי עבור השינה על הצד, ולא רך מדי לשינה על הבטן. באופן כללי ניתן לומר כי אנשים השייכים לקטגוריה זו חשים נוחות מירבית בדרך כלל בשינה על מזרני קפיצים או מזרני לטקס.

טיפ נוסף לבחירת דרגת הקושי של המזרן: לרוב, מזרנים בעלי דרגת קושי גבוהה יחסית מתאימים יותר לאנשים הסובלים מכאבי גב. מחקרים בקרב אנשים אשר סבלו לאורך זמן מכאבי גב תחתון הראו כי שינה על מזרנים בדרגות קושי בינונית-קשה חשו הקלה ניכרת וסבלו מכאבים במידה פחותה הרבה יותר לעומת אלו שישנו על מזרן בדרגת קושי נמוכה.

בנוסף לדרגת הקושי של המזרן, בבחירת המזרן יש לוודא שהוא מתאים למידות המיטה שברשותנו, וכאשר מדובר על מיטה זוגית אשר משרתת שניים, יש לבחור מזרן אשר מתאים לשני בני הזוג או לשקול רכישת שני מזרנים נפרדים.

חשוב מאד לזכור כי למזרן יש אורך חיים ממוצע של 8-10 שנים. כמו כן, יש לבדוק אחת לתקופה את מצב המזרן. כאשר הוא מתחיל לאבד מצורתו, נוצרים בו שקעים או שאתם חשים גושים בשכיבה על המזרן, זהו סימן כי הגיע הזמן להחליפו ולרכוש מזרן חדש.

רשת חלומות הינה רשת ותיקה בתחום של רהיטים ומוצרים נלווים לחדרי שינה. צוות רשת חלומות ישמח לעמוד לשירותכם, לייעץ לכם ולעזור לכם לבחור את המזרן המתאים עבורכם.

כמו כן הרשת מציעה מבחר חבילות שינה וחבילות מותאמות אישית עבור לקוחות המבקשים לרהט חדרי שינה בירושלים וברחבי הארץ. באתר הרשת ניתן להתרשם ממבחר מוצרים ולבחור מבין מגוון דגמי מיטות המותאמות אישית בהתאם לצבע ולמידה הרצויים לכם, מזרונים אורטופדים, שידות חדר שינה, כריות אורטופדיות ועוד.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:


מזרן אורטופדי

מזרן ללא קפיצים

מזרונים אורטופדיים עם שכבת פילוטופ

× איך אנחנו יכולים לעזור?