מה חשוב לקחת בחשבון לפני רכישת ריהוט חדש לחדר השינה

חלומות מיטות ומזרנים / מה חשוב לקחת בחשבון לפני רכישת ריהוט חדש לחדר השינה

מיטה זוגיתרכישת ריהוט חדש לחדר השינה היא חוויה מלהיבה, כי מי לא אוהב דברים חדשים ומראה רענן? מצד שני, החוויה יכולה להיות כרוכה גם בחששות מכיוון שמדובר בהוצאה בלתי מבוטלת ויכול לעלות פחד מטעויות. התהליך יכול להיות הרבה יותר קל ונטול דאגות אם תשאלו את עצמכם את השאלות הבאות לפני שתתחילו לגשת לחנויות או לגלוש בחנויות המקוונות.

מהו חדר השינה עבורו רוכשים את הריהוט?

האם אתם מעוניינים ברכישת ריהוט עבור חדר השינה הזוגי שלכם, עבור חדר ילדים קטנים או מתבגרים? או שבכלל מדובר בריהוט חדר אורחים? באופן טבעי פריטי הריהוט שתרכשו יהיו שונים בהתאם לכך, בעיקר בהקשר של המיטה. לרוב, עבור חדר המשרת בן או בת נוער הבחירה תהיה בין מיטת נוער, לספת נוער או מיטה במידה שבין מיטת יחיד ומיטה זוגית (רוחב 1.20 מ’). לעומת זאת, עבור חדר ההורים הרכישה המתבקשת תהיה מיטה זוגית, ובחדר אורחים הבחירה האידיאלית עבור רוב הצרכנים תהיה ספה נפתחת.

מהו התקציב שעומד לרשותכם?

אין מניעה כמובן מהתרשמות ממגוון רחב של רהיטים לחדר השינה שמוצעים בשוק, אך לא כדאי לבצע רכישה לפני שתגדירו לעצמכם מהו בדיוק התקציב שעומד לרשותכם. מומלץ שלא להתפשר על ריהוט באיכות נמוכה ואם אין ברשותכם מספיק תקציב, רכשו מספר פריטים ואת היתר בשלב מאוחר יותר כשתוכלו להרשות לעצמכם. אין טעם לרכוש מיטה לא איכותית שתתבלה או תישבר תוך זמן קצר או מזרן לא איכותי ולקום כל בוקר עייפים ועם מיחושים בכל הגוף.

מה לגבי איכות הרהיטים?

בהמשך למה שכתבנו בסעיף הקודם, אינכם רוצים לרכוש פריטים לא איכותיים שיתבלו תוך מספר חודשים. עם זאת, חשוב להבין שלא תמיד מה שהכי יקר הוא הכי איכותי, ובהחלט ניתן לרכוש מיטות ומזרונים איכותיים במחירים סבירים. בנוסף, עם קצת מאמץ וודאי תוכלו למצוא מיטה זוגית במבצע שתתאים בדיוק לצרכים שלכם ולטעם שלכם, והדבר נכון כמובן גם למיטת נוער, ספת נוער, כל מיטה אחרת. בעוד ישנם רהיטים לגביהם ניתן להתפשר מעט כמו שידת חדר שינה, ישנם מוצרים בהם לא כדאי להתפשר דוגמת מזרן אורטופדי שאיכותו תשפיע על בריאותכם הפיזית כמו גם החיוניות ומצב הרוח לאורך היום.

מה גודל החדר?

אם אתם מרהטים חדר שינה קטן כמובן שלא תרכשו מיטת אפיריון גדולה או שידה ענקית. מן הצד השני, חדר שינה גדול יצריך פריטי ריהוט רבים יותר בכדי ליצור אווירה נעימה וחמימה בחדר. בחירת רהיטים במימדים הנכונים תשפיע במידה רבה על המראה הסופי של החדר. חשוב ביותר כמובן לוודא שהרהיטים מתאימים במידותיהם לחלל אליו הם מיועדים ולא פחות חשוב מכך, יוכלו לעבור בפתח הדלת.

מה אתם צריכים?

בין אם אתם מעוניינים להחליף את כל הריהוט הקיים בחדר השינה ולהתחיל מחדש לחלוטין או להחליף רק כמה פריטי ריהוט, הגדירו מה אתם באמת צריכים. אם חדר השינה משרת זוג תצטרכו שתי שידות חדר שינה ולא רק אחת. אם אחד מבני הזוג גבוה במיוחד יש לקחת את זה בחשבון ברכישת מיטה זוגית ולשקול רכישת מיטה זוגית ללא מסגרת לרגליה כדי להימנע מצפיפות באזור הרגליים…

יש לקחת בחשבון פונקציונליות לפני אסתטיקה. לדוגמה, אם מצאתם שידה שממש אהבתם את המראה שלה, אך אין בה מספיק מגירות ושטחי אחסון לצרכים שלכם, היא לא השידה המתאימה עבורכם. בנוסף, קחו בחשבון את אורח החיים שלכם. לדוגמה, האם הילדים מצטרפים אליכם לפעמים למיטה הזוגית או היא משרתת רק אתכם? אם המקרה הראשון הוא הנכון, רכשו מיטה זוגית מרווחת במיוחד.

מהו הסגנון העיצובי האהוב עליכם?

אם אתם אוהבים סגנון עכשווי, אל תרכשו מיטה זוגית בסגנון כפרי… אין משמעות הדבר שלא כדאי לשמור על ‘ראש פתוח’, אך כדאי לבחור סגנון ראשי. במרבית המקרים כדאי לרכוש את פריטי הריהוט העיקריים בסגנון ניטראלי ובעזרת אביזרים משלימים ופריטי טקסטיל להעניק לחדר את המראה העיצובי הרצוי. כך תוכלו לשנות את מראה החדר מעת לעת, מבלי לגרור הוצאות משמעותיות על הריהוט, אותו לרוב לא מחליפים לעיתים קרובות.

האם חדר השינה משרת מספר אנשים?

אם חדר השינה משרת שני אנשים או יותר – בני זוג או אחרים – יש לקחת בחשבון את כולם כשבוחרים רהיטים. אם מדובר על אחים, תצטרכו לרכוש מיטה נפרדת לכל אחד מהם או לרכוש מיטת נוער נפתחת. לא פעם משמעות הדבר תהיה גם מספר שידות ושולחנות. יש לקחת בחשבון גם את הטעם האישי של כל אחד עד כמה שניתן.

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:


מזרן אורטופדי

רכישת מיטה זוגית דרך האינטרנט

מיטה יהודית

 

× איך אנחנו יכולים לעזור?