מיטה גבוהה או מיטה נמוכה – מה כדאי?

חלומות מיטות ומזרנים / מיטה גבוהה או מיטה נמוכה – מה כדאי?

המיטה הינה אחד החפצים היותר חשובים בביתנו. קשה להאמין, אך שליש מחיינו אנו מבלים בשינה. אין פלא שרבים משקיעים מחשבה איזו מיטה היא זו שתספק את צרכיהם באופן המיטבי ביותר. רבים בוחרים להשקיע במיטה חזקה ויציבה ורוצים מזרון אורטופדי באיכות גבוהה בכדי להבטיח לעצמם שינה מתוקה ונטולת הפרעות, ויש רבים הבוחרים גם במיטה פשוטה יותר. כמובן שיש הקשר ישיר לעניין הגיל – ילדים ואף בני נוער יכולים להסתגל לסוגי מזרונים רבים – קשיח או רך, קטן או גדול, בעוד שככל שמתבגרים הצורך במיטה ב”תפירה אישית” עולה.

 

כיום ניתן למצוא מיטות בסגנונות רבים, אשר באים לידי ביטוי הן מבחינת העיצוב, הצורה, הצבע, החומר ממנו הן עשויות ואף גובהן. מיטות באות בגבהים שונים, החל ממיטה המגיעה כמעט לקו הרצפה עד למיטה גבוהה המגיעה לקו המותן – כל אחד וההעדפה שלו. אם גם אתם מתלבטים בבחירת גובה המיטה, כדאי שתשקלו מספר דברים טרם הרכישה.

מיטה רומנטית

מיטת ילדים, מיטת נוער או מיטה זוגית ?

ראשית – למי מיועדת המיטה? האם היא עבור ילדים קטנים, נוער או מבוגרים? ישנה חשיבות לנקוט באמצעי זהירות כשמדובר בילדים קטנים ולבחור דווקא במיטה נמוכה ככל שניתן.  כידוע לילדים ישנה נטייה גדולה יותר לזוז רבות במהלך השינה, מה שיכול לסכן אותם בנפילה אל הרצפה. לכן, אפשר לעצב או לקנות מיטת ילדים עם גובה מסוים אך חשוב להקפיד כי הגובה אינו עובר את גובה הברכיים של הילד. בכל הנוגע לנוער, בחירת גובה המיטה תלויה בכמה דברים. קודם כל, ההעדפה האישית של הנער או הנערה. מיטת נוער בגובה נמוך נוטה “לתפוס” סגנון עיצובי אסייתי יותר בעוד מיטה גבוהה תהיה לרוב בסגנון מערבי יותר.

אחסון תחת מיטת נוער

שנית, נוער בימינו נוטה לצרוך ולאסוף ציוד רב, אם זה ספרים, משחקים שונים, ציוד הנוגע לתחביבים אישיים ועוד, כך שיש צורך למצוא מקום אחסון נסתר  לכל הציוד. לחדר נוער שאינו מכיל מספיק יחידות אחסון כדאי יהיה דווקא לשקול קניית מיטת נוער גבוהה שתספק פתרון זמין לאחסון החפצים תחתיה. לשם כך, אפשר לקנות קופסאות אחסון עבור התכולה ובכל רגע נתון יהיה אפשר לשלוף אותם מתחתית המיטה ולהחזירן חזרה. כך, גם אם החדר קטן, מיטה גבוהה תספק לנו שטח אחסון ובכך תפנה מקום רב ברצפת החדר. חדר גדול לעומת זאת המכיל מספיק יחידות אחסון יכול להתאים גם למיטות נמוכות יותר –  כפי שרבים מעדיפים מבחינה עיצובית.

מיטה זוגית סגנון פאנג שוואי

גובה מיטה זוגית

עבור חדר השינה של ההורים חשוב לבחור במיטה שתהייה גבוהה מספיק אך לא גבוהה מידי. המלצה חמה היא לנסות קודם את העלייה והירידה מהמיטה לפני קנייתה בכדי להתרשם ממידת הנוחות. זה אמנם נראה דבר שולי ביותר ולא חשוב, אך עבור מיטה זוגית שאתם מתכננים להשקיע לטווח הרחוק, הדברים הקטנים מעין אלו הם שיוצרים את כל ההבדל. מיטה נמוכה מידי יכולה להקשות על הקימה מהמיטה (כמובן שככל שהגיל מבוגר יותר, עניין זה נעשה משמעותי יותר) בעוד מיטה גבוהה מידי, יכולה להקשות על העלייה למיטה.

 

בסופו של יום, בחירת גובה המיטה נעשית לרוב על ידי הטעם האישי של כל קונה, אך חשוב לקחת בחשבון גם את השיקולים הקטנים שהזכרנו בכדי להבטיח חוויה זורמת ונטולת מאמץ בחדר השינה.

× איך אנחנו יכולים לעזור?