מיטה זוגית לבני נוער וילדים

חלומות מיטות ומזרנים / מיטה זוגית לבני נוער וילדים

מיטה זוגית לבני נוערהעובדה שאנשים בוגרים רבים בוחרים במיטה זוגית גם אם אינם חולקים אותה עם בן או בת זוג אינה מפתיעה, ותופעה זו הופכת רווחת יותר ויותר. עם זאת, בשנים האחרונות יותר ויותר הורים בוחרים לרכוש מיטה זוגית גם עבור ילדיהם המתבגרים ואף ילדים צעירים יותר. בעבר היה נהוג לרכוש לילד מיטת ילדים ועם התבגרותו לרכוש עבורו מיטת נוער. לעיתים מיטה זו היתה מלווה אותו עוד מספר שנים לאחר הגיעו לבגרות. כאמור, כיום הבחירה במיטת ילדים או מיטת נוער אינה ברורה מאליה. מחקרים מראים כי ישנה ירידה ברכישת מיטות יחיד בעוד יותר ויותר חנויות מציעות מצעי מיטה זוגית בעיצובים צעירים אשר מיועדים לבני נוער ולילדים.

מהן הסיבות לתופעה של רכישת מיטות זוגיות לבני נוער וילדים?

נראה שאחת הסיבות לבחירה לרכוש מיטה זוגית למתבגר או לילד היא כלכלית. רכישת מיטה זוגית עבורם נעשית מתוך ראייה לטווח הארוך. ההורים מעדיפים לרכוש מיטה זוגית איכותית אשר תלווה את ילדם לאורך שנים רבות גם עם התבגרותו, ובכך למעשה לחסוך את העלויות שברכישת מיטת נוער ואח”כ החלפתה במיטה זוגית.

ללא ספק הרצון של ילדים ובני נוער כיום להרגיש בוגרים והחשיבות שיש לדרך בה הם נתפסים על ידי חבריהם משפיעה על בחירה במיטה זוגית על פני מיטת ילדים או מיטת נוער. לכן, לעיצוב חדר השינה כולו ולא רק לבחירת המיטה חשיבות רבה, אם כי ללא ספק המיטה מהווה את אחד האלמנטים הדומיננטיים ביותר.

רבים רואים דווקא בעידן הדיגיטלי את אחת הסיבות העיקריות לרכישת מיטות זוגיות עבור בני נוער וילדים. בעוד שבעבר חדר השינה שימש את הילד או הנער בעיקר לשינה, כפי שמשתמע משמו, כיום ילדים ובני נוער מעבירים את רוב הזמן מחזרתם מבית הספר ועד הבוקר שלמחרת בחדר השינה, כשרוב שעות אחר הצהריים ועד הלילה מוקדשות לגלישה ברשתות חברתיות ואינטראקציה עם חבריהם באמצעות המחשב הנייד, הטאבלט  או הטלפון הסלולרי.

ילדים ובני נוער מבלים כיום יותר ויותר שעות בחדרם מול המחשב ופחות בחוץ במשחק עם חברים. מחשבים ניידים ומכשירים מתקדמים אחרים, אשר אינם מגבילים את המשתמש לשבת מול מחשב נייח על שולחן העבודה, פופולריים ביותר וגורמים גם הם לכך שבני נוער מבקשים מההורים מיטה זוגית. מיטה זוגית מאפשרת להם ליהנות מהמרחב והנוחות שהיא מציעה, ולהשתרע עליה בעוד הם מכינים את שיעורי הבית במחשב הנייד או גולשים באינטרנט.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:


מהו מזרן אורטופדי

מיטת נוער עם ארגז מצעים

ספות נוער נפתחות

× איך אנחנו יכולים לעזור?