מיטה יהודית- מה ההלכה אומרת

חלומות מיטות ומזרנים / מיטה יהודית- מה ההלכה אומרת

ההלכה לא קובעת הגדרה חד משמעית למיטה היהודית, אך היא קובעת מספר הגבלות ומדגישה כי בתקופה שבה בני הזוג אסורים זה לזה, הם לא יכולים לחלוק את אותה המיטה, בין שהם לבושים, לא נוגעים זה בזה ואף מתכסים בשתי שמיכות שונות.

לכן מרבית הזוגות בוחרים לישון במיטה זוגית, שניתן להפרידה ל- 2 מיטות בימים האסורים. מיטה מסוג זה נהוג לכנות בשם “מיטה יהודית”.

האם מיטה זוגית עם שני מזרונים נפרדים נחשבת למיטה יהודית?

מכיוון שקיים חשש שבני הזוג ייגעו זה בזה במהלך השינה, ואפילו שלא במודע, ההלכה אוסרת על שימוש במיטה אחת עם שני מזרונים, וקובעת כי יש להרחיק את המזרונים זה מזה לגמרי, כך שיתבטל חשש זה.

מי שאין באפשרותו לרכוש מיטה יהודית, רשאי לישון על מיטה אחרת או על ספה נפתחת במהלך הימים האסורים. כמו כן, במהלך ימים אלו אסור לגבר לישון במיטתה של אשתו, גם אם היא איננה בבית. לאישה לעומת זאת, מותר לשבת על מיטת בעלה בנוכחותו או לשכב עליה שלא בפניו.

אולם המיטה היהודית מציעה כמה יתרונות עבור מי שאין באפשרותו לרכוש מיטה נוספת או ספה נפתחת, והיא חוסכת במקום.

האם מיטה יהודית מתאימה רק למי ששומר על ההלכה?

אף על פי שמרבית צרכני המיטה היהודית הם שומרי ההלכה, גם מי שסובל משינה קלה ומתעורר מכל תזוזה קלה של בן/ בת הזוג, עשוי למצוא במיטה היהודית תועלת רבה.

כיצד בוחרים מיטה יהודית?

כיום יש שפע של אפשרויות ומגוון עיצובים למיטות יהודיות. ניתן למצוא מיטות יהודיות בגוונים שונים, עם עיטורים, מיטות יוקרתיות ומיטות בהתאמה אישית בגדלים לא סטנדרטיים.

אחד היתרונות של המיטה היהודית היא שלכל אחד מבני הזוג יש מזרון אישי, מה שגורם לרבים לרכוש מזרון מתכוונן, שמאפשר לכל אחד מבני הזוג לישון במנח שנוח לו ולמקם את המזרון באופן שמשרת אותו הכי טוב – לצורך קריאה, להפחתת עומס מהגב התחתון וכו’.

העובדה שלכל אחד מבני הזוג יש מזרון אישי מאפשרת לבחור מזרון אורתופדי שמותאם לכל אחד באופן אישי, כך שכל אחד יכול לקבל את הטוב ביותר עבורו מבלי להתפשר על מאפייני המזרון ולזכות לשינה איכותית ומפנקת במיוחד.

הפרקטיות מאוד חיונית בבחירת המיטה היהודית, וחשוב לבחון שההרכבה והפירוק של המיטות נוחים וקלים. כמו כן, חשוב לוודא שלא נוצר חור בין המזרונים כאשר המיטות מחוברות ושיש סוגר שמחזיר את המיטות צמודות זו לזו.

לסיכום,

ההלכה לא קבעה מהי מיטה יהודית, אך היא הגדירה את ההגבלות בעת הימים האסורים. על מנת לאפשר לבני הזוג לעמוד בהגבלות אלו, חלומות מציעים מיטה זוגית שניתן להפריד לשתי מיטות יחיד. זה חוסך מקום וכסף ומאפשר לכל אחד מבני הזוג ליהנות ממזרון שמתאים לצרכיו והעדפותיו האישיות. את הסגנון, הגוון, הגודל ומרכיבי המיטה ניתן להתאים לכל צורך או דרישה עיצובית.

× איך אנחנו יכולים לעזור?