מיקום נכון של מיטה זוגית בחדר שינה

חלומות מיטות ומזרנים / מיקום נכון של מיטה זוגית בחדר שינה
מיטה זוגית

כאשר אנחנו מעצבים את הבית שלנו, אנחנו רוצים לעצב אותו כך שיהיה הן מושך מבחינה ויזואלית, והן נוח ונעים לגור בו. אחד החללים שהכי חשוב להשקיע בעיצוב שלו הוא חדר השינה הזוגי שלנו, בו למיקום של מיטה זוגית יש השפעה משמעותית על מראה החדר והנוחות שתחושו בו.

בכדי שנוכל ליהנות משנת לילה טובה, מומלץ לעצב את חדר השינה שלנו באופן שיהיה הרמוני ורגוע. לא פחות חשוב מכך, החדר צריך גם לשרת אותנו במהלך היום, בהתארגנות בבוקר לקראת יום עבודה, במנוחות צהריים מעת לעת, בשעות הערב, לקראת השינה וכו’. חשוב שיהיה לנו נוח לנוע בחלל החדר ויהיה לנו נעים לשהות בו. מיקום של מיטה זוגית בחדר שינה יכול להשפיע מאוד על מידת הנוחות שלנו בחדר, וכן על מידת הרוגע והנינוחות שנרגיש בחדר וכתוצאה מכך על איכות השינה שלנו.

מהו המיקום הנכון של מיטה זוגית מבחינה פונקציונלית ומבחינה אסתטית?

בשל היותה הפריט המרכזי ביותר, נהוג למקם מיטה במרכז החדר, כך שראש המיטה צמוד לקיר. על פי עקרונות הפנג שווי, הצמדת ראש המיטה לקיר מעניקה תחושת תמיכה וביטחון. בנוסף, על פי גישה זו, מומלץ שלא למקם את המיטה מול הדלת, אך באופן שיהיה ניתן לראות את הכניסה לחדר מן המיטה. מומלץ למקם את המיטה בקרבת חלון, כך שניתן יהיה ליהנות מאוויר נעים בימים החמים ולאפשר תחושת זרימה.

במקרים בהם מדובר בחדר שינה קטן, ובייחוד אם מדובר על מיטה זוגית אשר משרתת אדם יחיד, ניתן להצמיד את אחד מצדי המיטה לקיר ובכך להותיר חלל ריק גדול יותר. עם זאת, כאשר המיטה משרתת זוג, מומלץ שלא לעשות זאת ולהשאיר רווח בין כל דופן שלה והקיר. כך יכול כל אחד מבני הזוג להיכנס ולצאת מהמיטה בנוחות מרבית. בנוסף, מיקום כזה של המיטה יגרום לכל אחד מבני הזוג תחושה של מרחב אישי בתוך המרחב הזוגי. הותרת מרחב מספיק יאפשר גם להציב שידות משני צדי המיטה, אשר יצרו איזון ושוויון בזוגיות ויוסיף גם למראה החדר מבחינה אסתטית.

מיטה זוגית איכותית

כאמור, למיקום המיטה יש חשיבות רבה, אך כמובן שלאיכות המיטה משקל מכריע לא פחות. מיטה רעועה לא תעניק לכם את הנוחות הראויה ומיטה בלויה תפגום במראה החדר ובהרגשה הכללית בחדר, יהיה מיקומה אשר יהיה. בכדי שתיהנו באופן מקסימלי מחדר השינה שלכם, חשוב להשקיע ברכישת מיטה זוגית וכן מזרן אורטופדי איכותי, שיאפשרו מנוחה מפנקת. כיום ניתן למצוא בחנויות מגוון רחב של דגמי מיטות זוגיות, כך שגם מבחינה עיצובית תוכלו למצוא מיטה שתקלע לטעם של שני בני הזוג ותשתלב בסגנון העיצובי הכללי שנבחר עבור חדר השינה.

חשוב להצטייד במידות החדר ולקחת בחשבון את יתר פריטי הריהוט שאמורים להיות בחדר, בכדי להבטיח שתרכשו מיטה במידות שיתאימו לחדר ויותירו מספיק חלל פנוי, אך גם יאפשרו נוחות מיטבית לשני בני הזוג.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:


מהו מזרן אורטופדי

מיטה זוגית עם ארגז מצעים – יתרונות ושיקולים ברכישת מיטה

מיטה זוגית מעץ מלא

× איך אנחנו יכולים לעזור?