חומרי מעכבי בעירה במזרונים

חלומות מיטות ומזרנים / חומרי מעכבי בעירה במזרונים
מזרן זוגי אורטופדי קפיצים מבודדים דגם אופל

מעכבי בעירה במזרנים

הימצאותם של חומרים מעכבי בעירה במזרונים ובכלל מעסיקה אנשים רבים, הודות לתכונותיהם “המפוקפקות” ושאלת יכולתם להעניק הגנה אפקטיבית. אך האם באמת מדובר בחומרים מסוכנים? ומה באשר להימצאותם במזרונים? במאמר הבא נעשה עבורכם קצת סדר בתחום.

מהם חומרי מעכבי בעירה?

חומר מעכב בעירה הינו כזה שמשמש למניעת התלקחות, התפשטות וגרימת נזקי אש. ככל הידוע למדע, קיימים יותר מ-175 חומרים כאלה. באשר למעכבי בעירה המיועדים למזרונים בפרט, מפעם לפעם עולה הטענה כי מדובר בחומרים מסרטנים שיש להוציאם לחלוטין משימוש. באשר לנתונים רשמיים, קיימים מעכבי בעירה שהשפעתם השלילית על האדם טרם הוכחה, אך ככלל, חומרים מעכבי בעירה (הן החדשים שבהם והן הוותיקים) חשודים ככאלה שעלולים לגרום לנזק כלשהו לבריאות האדם, בהסתמך על מחקרים מדעיים ועל קרבתם המולקולרית לחומרים מזיקים אחרים המוכרים למדע. לכן נכון להיום, יש לציין כי לא ידועים למדע מעכבי בעירה שהינם בטוחים לחלוטין לשימוש (וכן, גם לא חומרים “חדשים” לכאורה, משום שטרם נערכו בעקבותיהם מספיק מחקרים).

 

מזרן למיטה זוגית

מזרן אורטופדי זוגי ללא חומרי מעכבי בעירה

מזרן אורטופדי

מזרון אורטופדי יחיד – נפטון

 

 

 

 

 

 

 

עמדת משרד הבריאות ביחס למעכבי בעירה במזרנים (ובמוצרים נוספים)

עמדת משרד הבריאות הישראלי כלפי העניין הינה אמביוולנטית: מחד, המשרד מציין כי הוספת חומרים שכאלה באופן מושכל עשוי לתרום לבטיחותם. עם זאת, המשרד מודע לפוטנציאל ההשפעה השלילית שיש לחלק ממעכבי הבעירה על בריאות האדם. בהקשר זה, יש לציין כי לא כל החומרים מעכבי הבעירה הינם מסרטנים, אולם חלקם גורמים נזקים אחרים לאדם בחשיפה מסוימת, כפי שנסביר בהמשך.

מעבר לכך, משרד הבריאות מציין כי עמידות מזרון בפני בעירה יכולה להתקיים גם ללא שימוש בכימיקלים במזרון עצמו. כמו כן, משרד הבריאות מתנגד לתקינה שתחייב הוספה של מעכבי בעירה למזרונים בבתי מגורים.

מזרנים ללא מעכבי בעירה

בעשרות השנים האחרונות, איסוף נתונים משריפות שהתרחשו במדינות שונות בעולם הוכיחו כי אע”פ שחומרים מעכבי בעירה אכן יעילים לכאורה בעיכוב הבעירה עצמה, עדיין להוספה של חומרים אלה באופן מאסיבי לריהוט ביתי לא הייתה השפעה ניכרת על ההתלקחות ומספר הנפגעים מהשריפות. בנוסף, כנגד הטענה שחלק ממעכבי הבעירה הקיימים במזרנים אולי מעכבים את התפשטות האש, נמצא כי במגע עם האש חלקם פולטים גזים רעילים המזיקים לאדם הנמצא על או בסמוך לרהיט עצמו, כך שהשפעתם החיובית ממילא מוטלת בספק.

לאור כל האמור לעיל, גברה הדרישה בעולם ובישראל בפרט לרכישת מזרנים ללא מעכבי בעירה. במזרנים אלה בד”כ, נעשה שימוש בטכניקות אחרות כדי למנוע מן המזרון להתלקח חלילה במקרה של שריפה, כמו שימוש בבדים שאינם דליקים כמו כותנה או צמר טבעיים וציפוף הבדים עצמם.

לסיכום, כיצד ניתן לוודא כי המזרון אכן ללא מעכב בעירה?

הדרך הבטוחה ביותר לוודא כי מזרון מסוים בטוח לחלוטין מבחינה זו הינה בירור הנושא מבעוד מועד וכמובן, רכישת המזרון מחברה אמינה, כזו שניתן לסמוך על הפרסומים הרשמיים שלה. מטבע הדברים, הודות לדרישה הרבה של הציבור לרכוש מזרונים ללא מעכבי בעירה, המזרונים מסוג זה הולכים ונפוצים, דבר המקל על ציבור הלקוחות.

כל המזרנים שנמכרים ב”חלומות” אינם מכילים מעכבי בעירה.

לכל שאלה או ברור תמיד תוכלו לפנות אלינו.

מזרנים אורטופדיים באתר חלומות

× איך אנחנו יכולים לעזור?