סובלים מבעיות גב בשינה? הכירו את ארבעת הטיפים היעילים, שנמצאים ממש מאחורי גבכם!

חלומות מיטות ומזרנים / סובלים מבעיות גב בשינה? הכירו את ארבעת הטיפים היעילים, שנמצאים ממש מאחורי גבכם!
מזרן אורתופדי לבעיות גב

קצב החיים בעידן הטכנולוגי שלנו מכתיב ישיבה ממושכת מול מסכי המחשב, המגבירה את הסיכון להיווצרות בעיות גב. במידה וכאבי הגב הופכים כרוניים, יש לפנות בהקדם לבדיקה רפואית אצל אורתופד. יחד עם זאת, ניתן להשיג הקלה משמעותית מאוד באמצעות שינה על מזרן אורתופדי איכותי המונח על בסיס מיטה חזק ויציב.

עם זאת גם אצל אנשים בעלי בריאות תקינה נמצא כי הישיבה הסטטית מביאה להגברת העומס על החוליות והשרירים בגב ולכאבי גב ממושכים. אך, למרבה ההפתעה, הסיבה המרכזית לכך טמונה דווקא בזמן השינה בלילה. מסתבר שיותר ויותר אנשים לא נהנים משינת לילה איכותית, המאפשרת לעמוד השדרה, לחוליות ולשרירים להגיע למנוחה המיוחלת, המפחיתה מבעיות הגב השכיחות.

 

מזרן אורתופדי לבעיות גב

 

הטיפ הראשון להקלה משמעותית על בעיות גב בשינה, יתמקד בכמות שעות השינה שיש להקפיד עליהן. אם אתם ישנים פחות מ-6-8 שנות בלילה, כדאי שתגדילו את כמות שעות השינה שלכם. במהלך היום מצטבר עומס רב על שרירי הגוף והמפרקים, ובמידה וזמן השינה קצר מדי, העומס לא משתחרר, נוצר לחץ על עמוד השדרה וכאבי הגב לא מאחרים להגיע.

הטיפ השני נוגע לסוג המזרן שעליו אתם ישנים. מעבר לבחירה המתבקשת במזרן אורתופדי איכותי, יש להקפיד על ביצוע קנייה מידי חברה ותיקה בעלת מוניטין ואמינות. מעבר לטעם אישי, יש להיוועץ עם איש מקצוע בכל הנוגע למידת העובי והקושי של המזרן האורתופדי, ולהתאימם לצורת הגוף ולמשקלו. כמובן שאין לשכוח להתייחס לבסיס מיטה שעליו מונח המזרן האורתופדי. בסיס המיטה האופטימלי צריך להיות רחב ומרווח. בסיס צר וקטן מדי למידותיכם יגרום לכן להתהפך כל הלילה ולישון בתנועות שאינן בריאותיות. יחד עם זאת, גם את המזרן האורתופדי הטוב ביותר יש להחליף מדי 10-15 שנים. מעבר לבלאי טבעי, הפוגע באיכותיות של המזרן, גם הגוף עובר שינויים, ויש להתאים לו מזרון אורתופדי על מנת לשמור על המשך שינה תקינה.  

הטיפ השלישי עוסק בצורות התנוחה שבהם אתם ישנים בלילה. חשוב להקפיד על מנח נכון לשינה, והכוונה היא לשינה על הגב או על הצד. כדאי להימנע משינה על הבטן, העלולה ליצור הקשתה בגב התחתון והגברת העומס על הצוואר ועמוד השדרה.

לסיכום נזכיר כי הטיפ הרביעי קשור לשמירה על אורח חיים בריא. שימו לב להרגלי התזונה שלכם. במידה ואתם אוכלים ארוחת ערב מאוחרת, המכבידה על מערכת העיכול – אתם צפויים לסבול משיבושים בשינתכם. כך שלפחות שעתיים לפני השינה יש לאכול ארוחה קלה.

שינה טובה!

× איך אנחנו יכולים לעזור?