עיצוב חדר שינה בסגנון אקלקטי

חלומות מיטות ומזרנים / עיצוב חדר שינה בסגנון אקלקטי

מיטה זוגיתבין אם עברתם לדירה חדשה או בין אם מתחשק לכם להכניס קצת ריענון למראה הבית שלכם, עיצוב חדר השינה הוא בוודאי אחד מהדברים אשר חשבתם עליהם. חדר השינה שלכם אמור לשקף את האופי שלכם ולהעניק לכם מקסימום נוחות ומרגוע לסוף היום. בין העיצובים הבולטים הוא הסגנון האקלקטי שהוא למעשה שילוב של חומרים וסגנונות בתוך חלל אחד, כאשר בחדר שינה מיטה זוגית היא הבסיס שסביבו כדאי לבנות את שאר העיצוב.

מהו סגנון אקלקטי?

אמנות אקלקטית היא אמנות אשר שאובה מתרבויות וסגנונות שונים. מקור המילה ביוונית “לבחור את הטוב ביותר”. הכוונה באמנות היא לשילוב בין אמנות מסגנונות שונים כמו למשל אמנות קלאסית לצד מודרנית. כאשר באים לעצב בית בסגנון אקלקטי, הכוונה היא שהוא יכול להכיל ריהוט ופריטי עיצוב מגוונים אשר משקפים את אופיים של דיירי הבית: ספה בסגנון וינטאג’ לצד רהיטים בעיצוב הייטקיסטי מודרני; מיטה מעץ מלא בחדר השינה לצד תמונות פופ-ארט. הסגנון האקלקטי נפוץ מאוד בבתים בישראל, בו ניתן לראות שכל אחד מבני הזוג מביא עמו חפצים מהתקופה בה התגורר לבד ועד שנצברים יותר ויותר חפצים מהתקופה של החיים המשותפים ועד להולדת הילדים. כל תקופה מוסיפה עוד אלמנט לסגנון העיצובי.

מיטה זוגית כנקודת התייחסות בעיצוב חדר השינה בסגנון אקלקטי

כאשר ניגשים לעצב חדר מסוים בסגנון אקלקטי, מומלץ להתייחס לפריט אחד שיהווה עוגן או נקודת התייחסות לשאר כדי לשמור על הרמוניה מסוימת בכל זאת בתוך המסגרת. מיטה זוגית היא נקודת מוצא טובה. כיום ניתן למצוא בחנויות הרהיטים מיטות זוגיות אשר משקפות סגנונות עיצוביים שונים, כאשר בכל סגנון אינספור עיצובים של מיטות הנבדלים בצורת המיטה ובגודלה, בחומר ממנו היא עשויה, בצבע שלה ועוד. המבחר הגדול של מיטות זוגיות יכול לבלבל. חשבו איזו אווירה תרצו שהמיטה תשדר: אווירה כפרית חמימה, אווירה מודרנית, רומנטית, יוקרתית וכו’.

בעיצוב חדר שינה אקלקטי ניתן לבחור בכל מיטה אשר תשקף את סגנונם האישי של בני הזוג. למשל, אם בחרתם במיטת עץ מלא, תוכלו לבחור פריט אשר יגיע מסגנון אחר ויעניק טון קצת שונה לחדר – למשל כורסת בד לבנה בקצה החדר. הרעיון של הסגנון האקלקטי הוא לא לגמרי לצאת מגבולות הגזרה  אלא ליצור חופש יצירתי בתוך הגבולות. לנסות לשמור על קו עדין בין פריטים מסגנונות שונים.

לאחר בחירת מיטה זוגית, חפשו אלמנטים נוספים שניתן לשלב בחדר השינה ויתכתבו עם הסגנון שבחרתם למיטה. החכמה בעיצוב חדר שינה בסגנון אקלקטי היא כן לייצר קו תואם בין מספר אלמנטים יחד, בין רהיטים – מיטה ושידה או מיטה וכורסא – או בין רהיטים ופריטי נוי. לדוגמה, אם בחרתם מיטה זוגית מעץ, ניתן לבחור תמונות ממוסגרות קטנות ודקורטיביות עם מסגרת עץ אשר תתכתב עם מסגרת המיטה, אך שבתוכן מופיעות רפרודוקציות מעולם סגנוני אחר כמו פופ-ארט, או צילומי שחור לבן. כל פרט בחדר השינה יכול לתרום לעיצוב החדר: ארון הבגדים ושידת הנעלים, שידת איפור, וילונות, מראות, מצעי המיטה והכריות, אלמנטים דקורטיביים כנרות ריחניים או פסלונים, בחירה נכונה של כל אלו תאפשר יצירה של מראה עשיר ומגוון המאפיין את הסגנון האקלקטי.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:


מהו מזרן אורטופדי

רכישת מיטה זוגית דרך האינטרנט

מהי מיטה יהודית

× איך אנחנו יכולים לעזור?