עיצוב חדר שינה למתבגרים

חלומות מיטות ומזרנים / עיצוב חדר שינה למתבגרים

מיטה זוגית לבני נוער

כשמגיע הרגע הזה בו הילד שלכם כבר איננו ילד, הוא מתבגר לכל דבר ועניין,חדר השינה שלו צריך להתאים לצרכיו של נער מתבגר. מיטת הילדים כבר אינה מתאימה, מדבקות לילדים אשר מעטרות את הקירות צריכות להתחלף בפוסטרים של אמנים כאלו ואחרים או בתמונות, או אולי לקבל שכבת צבע שונה. כל הצעצועים הישנים שכבר לא רלוונטיים יפנו מקום לשולחן כתיבה עם ספריה. במילים אחרות, הגיע הזמן לעצב את חדר השינה של הנער בהתאם לצרכיו של מתבגר.

מתחילים בעיקר – רכישת מיטה

לב ליבו של חדר השינה הוא המיטה, וכאן האפשרויות הינן רבות. תאמינו או לא, אך מיטת הנער המתבגר קובעת את אופי החדר מא’ ועד ת’ –

  • מיטת נוער – בניגוד למיטת ילדים, מיטת נוער היא כמובן גדולה יותר, בעיצוב בוגר יותר, ומתאימה בעצם במידותיה למידות מיטת יחיד.
  • מיטה במידה שבין מיטת יחיד למיטה זוגית – לאלו שאוהבים להתפנק ולהתפרס על מיטה מעט יותר גדולה, אשר אינה מיטה זוגית אך גם אינה מיטת יחיד, המציאו דגמי מיטות ברוחב 1.20 מ’. דגם מיטה זה רחב יותר ממיטת יחיד, מפנק יותר עבור המתבגר, ומן הסתם גם בעל יותר נוכחות בחדר.
  • ספת נוער נפתחת – ספת נוער נפתחת במצבה הסגור הינה במידות של מיטת יחיד אבל בעיצוב של ספה, ובעת הצורך היא נפתחת למיטה זוגית או למיטה במידה שבין מיטת יחיד ומיטה זוגית. ככזו היא מאפשרת לנער לשבת עם חברים או לבדו, וליהנות מן המיטה כאילו מדובר בספה לכל דבר ועניין. ספת נוער נפתחת משפיעה על עיצוב החדר בכך שהיא מאפשרת שטח ישיבה נוח ומעט יותר בוגר, בהתאמה למעיין חדר אורחים, מאשר רק לשרת כמיטה. מבחינה פונקציונלית היא מאפשרת ליהנות משני העולמות – מרחב רב יותר בחלל החדר במהלך היום, ושינה על מיטה רחבה יותר ממיטת יחיד במהלך הלילה.
  • מיטה זוגית – מיטה זוגית הינה מיטה כפולה לכל דבר, אשר אינה מתקפלת למיטת יחיד, ולכן מצד אחד היא תופסת חלק נכבד משטח החדר אך מצד שני מציעה פינוק אמיתי והרגשה של בגרות רבה לנער/ה אותם היא משרתת.

כיצד בחירת מיטה משפיעה על עיצוב החדר

בחירת המיטה תכתיב במידה רבה את בחירת יתר הרהיטים והאביזרים השונים בחדר הן מבחינת החלל שהיא תותיר בחדר, והן מבחינת ההרגשה שהיא תשדר (חדר בעל אופי בוגר יותר או פחות). מיטה עם ארגז מצעים תוכל לחסוך במקרים מסוימים רכישת שידה, והדבר יכול להיות משמעותי במיוחד אם מדובר על מיטה זוגית, שתתפוס חלל גדול יותר בחדר. מיטה זוגית עם ארגז מצעים תסייע גם לשמור על הסדר בחדר ועל מראה נעים ללא הרגשת צפיפות ומחנק אם בשל בלאגן שישרור בחדר או עודף פרטי ריהוט.

מעבר לכך, כמובן שהדגם הספציפי – הסגנון העיצובי, חומרי הגלם, הצבע וכו’ – ישפיעו על בחירת יתר האלמנטים בחדר בכדי ליצור מראה הרמוני. מיטה יכולה להשפיע במידה רבה על התחושה שהחדר משדר ועל כלל עיצובו. בכדי ליצור מראה אחיד, רצוי לבחור פרטי ריהוט שיתכתבו עם המיטה. לדוגמה, ארון או שולחן כתיבה העשויים מאותם חומרי גלם כמו המיטה או בצבע זהה.

מעבר לבחירת המיטה, חשוב מאד לתת את הדעת על בחירה נכונה של מזרן. אמנם בחירת המזרן לא תשפיע בהכרח על עיצוב החדר, אך מדובר על אלמנט חשוב מאד לשמירה על בריאות הנער המתבגר.  בתקופה זו של שינויים וצמיחה, חשוב להשקיע ברכישת מזרן אורטופדי, אשר ישמור על בריאות המתבגר ויאפשר לו מנוחה אמיתית במהלך הלילה. מזרן אורטופדי יאפשר לו לקום בכל בוקר רענן ולשמור על חיוניות וריכוז במהלך היום – בבית הספר ובחוגים או בבילוי עם בני גילו בשעות אחר הצהריים והערב.

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

ספת ספר

מיטת נוער נפתחת

ספות נוער נפתחות

× איך אנחנו יכולים לעזור?