עיצוב חדר שינה לפי עקרונות הפנג שואי

חלומות מיטות ומזרנים / עיצוב חדר שינה לפי עקרונות הפנג שואי

חדר שינה - מיטה זוגיתעיצוב חדר שינה לפי עקרונות הפנג שואי תורם ליצירת אווירה נינוחה ושלווה, אשר מזמינה אותנו לשהות בחדר בכל מהלך שעות היממה. חדר השינה צריך לעודד רוגע ולתמוך במנוחה של בני הזוג, ובאותו זמן לעודד רגשות אהבה ואינטימיות ולתרום לזוגיות טובה. שיטת הפנג שווי עוסקת בארגון חפצים ומבנים בהתאם לתבניות האנרגיה הפועלות ביקום, במטרה להגיע להרמוניה עם הטבע.

באופן כללי ניתן לומר כי מומלץ לבחור רהיטים ואביזרים נוספים כגון גופי תאורה בעלי פינות מעוגלות.

מיטה זוגית

המיטה הזוגית היא פריט הריהוט הדומיננטי ביותר בחדר השינה. מיטה זוגית איכותית תתרום לשמירה על הבריאות הפיזית של בני הזוג וכן ליצירת שלווה ואווירה רומנטית ואינטימית. רצוי לא למקם את המיטה מול דלת הכניסה לחדר, אך עדיין בזווית ממנה יהיה ניתן לראות את הכניסה לחדר השינה, כך שתהיה לזוג תחושה של ביטחון ושליטה במרחב.
בנוסף, כדאי למקם את המיטה במרכז החדר, ולא להצמיד את אחד מצדי המיטה לקיר. גישה נוחה למיטה משני צדדיה משדרת מסר של זוגיות בריאה ושוויונית.

לפי עקרונות הפנג שווי, מומלץ שלא לאחסן דברים מתחת למיטה, כדי לא לחסום את זרימת האנרגיה. עם זאת, במידה וברשותכם מיטה זוגית עם ארגז מצעים, כדאי להשתמש בו לאחסון מצעים בלבד ולא להעמיסו בחפצים נוספים. מיטה זוגית עם ראש מיטה צמוד לקיר תחזק את תחושת הביטחון בחדר. מעל ראש המיטה מומלץ שלא לתלות תמונה גדולה מדי כדי לא ליצור תחושת לחץ.

מזרן זוגי

מומלץ מאד לרכוש מזרן אורטופדי זוגי חדש בכדי לא להיות מושפעים מן האנרגיות של בעלים קודמים של מזרן משומש.

שידות חדר שינה

הצבת שידות משני צדדי המיטה תיצור סימטריה ואיזון. ניתן לשלב שידות בעיצוב שונה, אך כדאי שהן יהיו דומות בפרופורציות שלהן.

צבעים שולטים בחדר השינה

בחירת צבעי הקירות, הרהיטים, המצעים ואלמנטים נוספים בחדר השינה משפיעה במידה רבה על האווירה בחדר. רצוי שהצבעים הדומיננטיים בחדר השינה יהיו בהירים ורכים, צבעי בז’, לבנדר או צבעי פסטל. צבעים בעלי נוכחות חזקה כגון אדום או כתום אינם מומלצים, אלא אם כן הם משולבים בעיצוב החדר במינון נמוך. באשר לבחירת מצעים למיטה, רצוי לבחור במצעים מכותנה, חומר נושם המאפשר אוורור, ולא מצעים מחומרים סינטטיים אשר נחשבים לצוברי אנרגיה שלילית.

מיקום חפצים ואביזרי נוי

הפינה הדרום מערבית של חדר השינה משויכת לאנרגיית האהבה, תקשורת טובה, רומנטיקה וכן בריאות טובה. לכן, כדאי למקם באזור זה של החדר חפצים אישיים המשותפים לבני הזוג. באזור זה ניתן גם להשתמש בצבעים של אלמנט האש כגון ורוד או סגול אשר משדרים רומנטיות ורוגע או אדום המיוחס לתשוקה אך גם לאגרסיביות ולכן השימוש בו צריך להיות מתון.

הפינה הדרום מערבית משויכת ליציבות וביטחון ויש לה חשיבות מבחינת הזוגיות, כמו גם הפינה הצפון מזרחית אשר משויכת לזוגיות טובה לטווח הרחוק ולנישואים. מומלץ להניח בפינות אלו אלמנטים עיצוביים מקרמיקה, חרס, אבן או שיש (אלמנט האדמה) אשר מסמלים אהבה ומתייחסים לזוגיות, דוגמת פסל של זוג אנשים או זוג אגרטלים.

עיצוב תאורה בחדר השינה

במידה והחדר מאפשר זאת, יש לעודד חדירה של אור טבעי לחדר במהלך היום, אך להתקין ווילונות אותם יהיה ניתן לסגור במהלך הלילה ולאפשר הגנה מפני השפעות חיצוניות בלתי רצויות. מעבר להשפעה האנרגטית של סגירת הוילונות, הם יהוו אלמנט עיצובי שיוסיף ליופי ולאלגנטיות של חדר השינה.
כדאי להתקין בחדר השינה דימרים באמצעותם יהיה ניתן לעמעם את האור בשעות הערב. תאורת נרות מומלצת ליצירת אווירה רומנטית ומרגיעה.

שמירת הסדר בחדר השינה

חדר שינה בו שורה אי סדר גורם לתחושת חוסר שליטה ואי סדר כללי בחיים. ליצירת אווירה של רוגע מומלץ להוציא מן החדר את כל האלמנטים אשר קשורים בעבודה ובמטלות יומיומיות. אם אין ברירה אלא למקם פינת עבודה בחדר השינה, כדאי ליצור מחיצה דקורטיבית בינה ובין אזור השינה. כמו כן, מומלץ שלא להשאיר בחדר השינה מכשירי חשמל כגון טלוויזיה או מחשב וכן מכשירי כושר, מכיוון שהם פוגעים בתחושת השלווה בחדר ויכולים ליצור אנרגיה שלילית.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:


מהו מזרן אורטופדי

מיטה זוגית מרחפת

מיטת נוער מרופדת

× איך אנחנו יכולים לעזור?