עיצוב חדר שינה לתינוק

חלומות מיטות ומזרנים / עיצוב חדר שינה לתינוק
עיצוב חדר שינה לתינוק

חדרי השינה לתינוקות, שבעבר כללו עריסה, שידת החתלה כמה דובונים ומנורת לילה, הפכו להיות פרויקט עיצוב עם מצעי מיטה אורגניים, מזרן נושם וצעצועים ממולאים מעוצבים.

אך טרנדים בעיצוב, רבים ככל שיהיו, תמיד כללו את העקרונות הבסיסיים בעיצוב חדר שינה לתינוק. אספנו את העיקריים, שהכי חשוב לזכור, והם לבדם יהפכו את החדר לקסום ומופלא ואידאלי לעולל שבדרך.

תאורה בחדר התינוק

חדרי תינוקות נראים נפלא באור טבעי בוהק, במיוחד כשמצלמים אותם לבלוג או לחשבון האינסטגרם, אולם במציאות, חשוב להקפיד על תאורה שאינה בהירה מידי, כך שהתינוק לא יסונוור וגם יוכל לישון בנועם. בשעות היום מומלץ לתת לאור השמש לחדור מבעד לתריסים, אך מבלי שיסנוור את התינוק. בשעות החשכה מומלץ להדליק תאורה חמה, שגם מעניקה אווירה נעימה, אינטימית ומרגיעה.

כמו כן, חשוב לזכור, שתינוק שרק נולד מבלה את מרבית הזמן בשינה, ולכן חשוב לדאוג במהלך שעות היום לעמעם את האור בעזרת וילון או תריסים סגורים למחצה.

בטיחות בחדר התינוק

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון בעיצוב חדר לתינוק הוא נושא הבטיחות, והכוונה היא לצעצועים, לאביזרים, לדקורציות ואפילו לחומרי הגלם.

על מנת לשמור על בטיחות מרבית, חשוב לבחון את תווי התקן של הרהיטים, המוצרים והאביזרים שבחדר השינה ולבחון היטב את הוראות היצרן. כמו כן, חשוב להתחשב בשלבי הגדילה השונים, ולהתאים את אמצעי הזהירות בהתאם להתפתחותו של הפעוט.

נוחות בחדר התינוק

הנוחות בחדר התינוק מיועדת גם לתינוק וגם להורים, כך שיוכלו לטפל בילדיהם בהנאה.

שידת החתלה בגובה המתאים מסייעת לטפל בתינוק מבלי לאמץ את הגב, לשחק עמו ולהיות במרחק סביר ממנו, כך שיוכל להבחין בתווי הפנים של ההורה המטפל ולשמוע את קולו בבירור.

בעזרת כיסא נדנדה או כורסה עם הדום לרגליים ניתן להאכיל או להיניק את התינוק ואף לשחק עמו או להקריא לו סיפור כשהוא מכורבל בזרועות ההורה המטפל.

כשהתינוק גדל ומתחיל לזחול ניתן לשלב מזרני פעילות וכריות למשחק בטוח ונעים עבור התינוק.

חשוב במיוחד לכסות שקעים חשמליים ולהרחיק חוטי חשמל וכבלים מהישג ידו של הפעוט.

אחסון בחדר התינוק

תינוקות הם קטנים אך דורשים הרבה מאוד מקום. הם גדלים מאוד מהר וצוברים במהירות בגדים, צעצועים, אביזרים ועוד.

בעיצוב חדר ילדים חשוב לדאוג למקומות אחסון רבים ככל שניתן. מומלץ לרכוש שידות עם מגירות או מדפים שמותאמים לבגדי התינוק הזעירים, לספרים, למשחקי התפתחות ועוד. תופתעו לגלות כמה מקום הם תופסים.

טמפרטורה ולחות

תינוקות זקוקים לטמפרטורה נוחה כדי לנוע בחופשיות, להרגיש טוב ולהיות בריאים. הטמפרטורה המומלצת לחדר הילדים נעה בין 22 ל- 25 מעלות צלזיוס.

פרט לטמפרטורה, מומלץ לשמור על רמת לחות מתאימה. עודף לחות יגרום לתינוק להזיע. יחד עם החיתול ושכבות הבגדים הוא עלול לפתח גירויים בעור שיהיו מאוד לא נעימים. לעומת זאת, גם אוויר יבש עלול לגרום לגירויים בעור ובריריות, ולכן חשוב להקפיד על סביבה שאינה לחה מידי ואינה יבשה מידי.

לכן, בימות החורף, כשמדליקים מזגן או תנור חימום, מומלץ לתלות על ידית הדלת של חדר השינה מגבת רטובה או להפעיל מכשיר אדים.

מומלץ מאוד לאוורר את החדר מידי יום כמה שיותר על מנת להימנע מהצטברות חיידקים בחדר.

לסיכום

חדר לתינוק יכול להיות קסום ומופלא, אך בהעדר מענה פונקציונלי ושמירה על בריאות ובטיחות התינוק, הוא עלול להיות יפה אך לא שימושי או נוח.

שמירה על עקרונות בטיחות והגדרת צרכים מראש יעזרו לכם לעצב את חדר התינוקות המושלם, כך שלתינוק תהייה סביבה בטוחה לגדול ולהתפתח בה ולכם יהיה נעים וכיף לגדל אותו.

× איך אנחנו יכולים לעזור?