עיצוב חדר שינה משותף לילדים

חלומות מיטות ומזרנים / עיצוב חדר שינה משותף לילדים
חדר שינה משותף לילדים

במקרים מסוימים ההחלטה על חדר ילדים משותף נובעת מאילוצים של גודל הדירה. במקרים אחרים, הילדים עצמם מבקשים לחלוק יחד חדר. כך או כך, אם ילדיכם חולקים חדר שינה, תוכלו לעצב את החדר כך שישקף את האופי של שניהם. בכדי ששני הילדים ייהנו מהחדר וירגישו שייכות אליו, כדאי לשתף אותם בתהליך העיצוב.

אם מדובר על חדר שינה גדול יחסית, ניתן לרכוש שתי מיטות נוער, שני שולחנות כתיבה ושני ארונות ולמעשה ‘לחלק’ ויזואלית את החדר. כאשר מדובר בילדים גדולים יחסית, ובייחוד בני נוער, אפשרות כזו תאפשר לכל ילד מרחב אישי רב יותר. גם אם תרכשו מיטות זהות, כל ילד יוכל לבחור מצעים משלו ואביזרים שונים בצד שלו בחדר ובכך להביא לידי ביטוי את האופי הייחודי שלו. הייחודיות יכולה לבוא לידי ביטוי גם בבחירת פוסטרים או תמונות, אביזרים שונים ואפילו את צבע הקיר.

לא כל קירות החדר חייבים להיות בצבע אחיד. נסו למצוא צבע ששני הילדים אוהבים, או צבע אחד בסיסי ששניהם יכולים להסכים עליו, וצבעו שני קירות בגוון בהיר ושני קירות בגוון כהה יותר שלו. לחילופין, תוכלו לבחור שני צבעים שמשתלבים טוב ביחד כמו כחול וקרם או סגול וורוד. אם החדר משרת בן ובת, כדאי לבחור בצבעים ניטראליים שיתאימו לשניהם. בנוסף, ניתן להגדיר מעין שני אזורים נפרדים בחדר על ידי הצבת ארון או שידה בין המיטות.

היות וחדר הילדים משרת גם לשינה, גם למשחק, לאירוח חברים ולעיתים גם ללימודים לצד שולחן כתיבה, יש לדאוג לפתרונות אחסון מספקים. מיטות נוער עם ארגז מצעים מהוות פתרון מצוין, שכן הן מספקות חלל אחסון גדול מתחת למיטה שאינו תופס שטח רצפה בניגוד להצבת ארון או שידה נוספים. חשוב לבחור במיטה אשר מצוידת בארגז מצעים נוח לתפעול, כך שיהיה קל לשמור על החדר מסודר. ארגז המצעים יכול לשמש לדוגמה לאחסון מצעים, בגדים או משחקים.

אם חדר השינה אינו גדול במיוחד, כדאי למקם את המיטות בצורת האות ר’ ובכך להותיר חלל גדול יותר פנוי, או לרכוש מיטה נפתחת. מיטה נפתחת תתפוס במהלך היום חלל של מיטת יחיד, ובלילה תיפתח לשתי מיטות נפרדות. פתרון מיטבי זה לניצול חלל החדר מוצלח במיוחד כאשר מדובר על ילדים קטנים יחסית. מומלץ לפרוס בחלל הפנוי במרכז החדר שטיח שיעניק בידוד, יאפשר לילדים לשחק על הרצפה בכיף, ויוסיף לאווירה נעימה בחדר. טיפ נוסף לחדר שינה קטן – בחרו רהיטים בצבעים בהירים כדי ליצור תחושת מרחב ולמנוע תחושת צפיפות מחניקה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:


מיטת נוער מתכווננת לפינוק המושלם

מיטת נוער נפתחת לחדר שינה משותף

ספות נוער נפתחות

× איך אנחנו יכולים לעזור?