עיצוב חדר שינה קטן

חלומות מיטות ומזרנים / עיצוב חדר שינה קטן

מיטה זוגית עם ארגז מצעיםבאמצעות עיצוב נכון של חדר השינה, ניתן לגרום גם לחדר שינה קטן להיראות מרווח ולהפוך את השהייה בו לנוחה ומהנה, הן לקראת השינה והן במהלך היום.

מומלץ לצבוע את הקירות וכן לרצף את החדר בצבעים בהירים. צבעים בהירים יוצרים אשליית חלל גדול יותר. בנוסף, כדאי לבחור רהיטים בהירים דוגמת מיטה זוגית עם מסגרת בגוון בהיר, ארון בהיר וכו’. אין משמעות הדבר שהחדר חייב להיות כולו לבן. ניתן לבחור לדוגמה מיטה בצבעי פסטל בהירים או לזרוק צבע בחדר באמצעות המצעים, אביזרי נוי וכו’.

דבר נוסף שיכול להשפיע באופן משמעותי על האווירה בחדר היא כמות האור. חשוב שהחדר ייחשף לכמה שיותר אור כדי ליצור תחושה של מרחב. מראה על אחד הקירות או בדלת הארון תיצור גם כן אשליה של חדר גדול הרבה יותר.

במעבר למראה ולשיקול האסתטי, בחדר שינה קטן הפן הפונקציונלי חשוב ביותר בכדי שחלל החדר ינוצל באופן מיטבי למקסימום נוחות ויעילות השימוש בחדר. עיצוב נכון של החדר משמעו יותר מקום לתנועה בחלל, יצירה חכמה של חללי אחסון ועוד.

ספה נפתחת או מיטה זוגית עם ארגז מצעים

רהיטים דו-שימושיים יכולים להיות בחירה מוצלחת בייחוד כאשר מדובר על חדר שינה קטן. מיטה זוגית היא אחד האלמנטים הדומיננטיים ביותר בחדר השינה. אם החדר משרת ילד או נער, מיטת נוער תהיה בחירה אידיאלית מבחינת ניצול מקסימלי של חלל החדר. אפשרות אחרת, היא לבחור מיטה בגודל שבין מיטת יחיד ומיטה זוגית (רוחב 1.20 מ’). אופציה נוספת במקרה של יחיד או זוג צעיר יכולה להיות ספה נפתחת, כך שביום במצבה הסגור תתפוס פחות מקום ובלילה תהפוך מיטה זוגית לכל דבר.

עם זאת, עבור רוב הזוגות, ובוודאי זוגות מבוגרים יותר, האופציה של ספה נפתחת פחות תתאים, ולהרגשה של חדר שינה בוגר ומפנק, האופציה המועדפת תהיה מיטה זוגית. במקרים כאלו מומלץ ביותר לבחור בדגם מיטה זוגית עם ארגז מצעים כדי לנצל טוב יותר את שטח הרצפה שהמיטה תופסת, כך שהחלל שתחתיה ישמש חלל אחסון משמעותי, בוודאי בחדר שינה קטן.

שטחי אחסון

חשוב ליצור איזון בין שטחי אחסון חשובים ובין הותרת מספיק מרחב בכדי לא ליצור תחושת צפיפות ומחנק בחדר. מדפים מהווים פתרון מצוין מבחינה זו, שכן הם מנצלים את החלל העליון יותר בחדר ולא תופסים שטח רצפה.

מזרן אורטופדי לשינה איכותית ומפנקת

אין ספק שחדר שינה יפה ואסתטי משרה אווירה טובה ויכול לסייע למנוחה איכותית, אך בסופו של דבר, הנוחות חשובה לא פחות לרגיעה ושינה עמוקה לילה אחר לילה. לכן, מעבר לצדדים האסתטיים, שטחי אחסון ואלמנטים שמשמשים ליצירת אשליית מרחב, חשוב להשקיע ברכישת מזרן אורטופדי איכותי, אשר יעניק לגוף את התמיכה הנכונה לשמירה על בריאות הגוף והנפש, ויאפשר לקום רעננים ומלאי אנרגיה ליום החדש.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:


מיטת נוער מרופדת

מיטת נוער מתכווננת לפינוק המושלם

ספות נוער נפתחות

× איך אנחנו יכולים לעזור?