איך לעצב חדר של נער מתבגר, שכן יגרום לו לישון?

חלומות מיטות ומזרנים / איך לעצב חדר של נער מתבגר, שכן יגרום לו לישון?
ספת נוער דגם מונופול

תקופת גיל ההתבגרות היא אחת התקופות המאתגרות בחיים, הן עבור כל נער או נערה מתבגרים והן עבור ההורים. בפרט, אחד האתגרים הקשורים דווקא לעיצוב חדר הנער\ה הוא בחירת העיצוב הנכון, שיתאים מצד אחד ללימודים או לכל פעיות אחרת בשעות הפנאי, אולם מן הצד השני עדיין יהפוך את החדר לנעים, מרגיע ונוח לשינה.

ספת נוער

התחילו בחשיבה משותפת לפני ההגעה לחנות

ראשית, מומלץ מאוד לשבת עם הנער\ה, לתאם ציפיות ולברר מהו טעם בכל הקשור לעיצוב החדר, עוד לפני ההגעה לחנות, שכן בחירת הקונספט העיצובי הוא שם המשחק כאן. בחירת מיטת נוער מסוימת או ספת נוער, פינת לימודים כזו או אחרת או אפילו בחירת צבע קירות יכול להפוך לבלאגן של ממש כשאין לכם בראש תמונה ברורה או רעיון כללי לגבי העיצוב הרצוי. כדי לבחור את הקונספט, ניתן להיעזר בתחביבים של הנער\ה, בפעילויות הפנאי האהובות וכד’.

התמקדו ב-3 המוקדים העיקריים: המיטה, הארון ופינת המחשב

ברוב חדרי הנוער, שלושת המוקדים הללו מהווים את הקושי העיקרי בכל הנוגע לבחירה נכונה וסידור קומפקטי של החדר. בנוסף, מדובר באופן כללי בשלושת הרהיטים התופסים את המקום הרב ביותר בחדר ולכן, הם גם הכי בולטים. חשוב מאוד לתאם ציפיות ולברר אודות פתרונות יצירתיים למיניהם, המסייעים לחסוך במקום ולנצל ביעילות את הפינות השונות של החדר. תסמכו עלינו, אחרי שתבחרו את הרהיטים הללו, השאר יהיה הרבה יותר קל.

בנוסף ובהקשר של נושא השינה בפרט, חשוב מאוד להקפיד על מיטת נוער נוחה, כזו שתאפשר למתבגר\ת מספיק ספייס ביחס לשאר האלמנטים בחדר. זכרו, כי תחושת עומס משפיעה בחינת פסיכולוגית על הרוג ועל הרצון להות בחדר, ובהתאם היא יכולה להשפיע גם על השינה.מיטת נוער דגם שוקולד

ולגולת הכותרת: שימוש נכון בצבעים ובעיצוב

המפתח לחדר שינה מרגיע (בכל הקשור לשינה של מתבגרים ובכלל) הוא השילוב הנכון בין הצבעים והעיצוב, באופן שלא יהיה צעקני מדי ויעזור להפיכת החדר למקום רב תפקודי. בכל זאת, עבור מתבגרים רבים, החדר מהווה מעין מקום מפלט ושקט ולכן, מומלץ לעשות שימוש בצבעים שאינם נועזים מדי, אך עדיין משדרים את האופי הרצוי על ידי המתבגרים.

× איך אנחנו יכולים לעזור?