תאורה נכונה בחדר השינה

חלומות מיטות ומזרנים / תאורה נכונה בחדר השינה

חדר שינהאם גם לכם חשוב לשמור על אווירה נעימה ומראה מסוגנן בבית שלכם, רצוי שתתחילו מחדר השינה. אמנם אורחים לרוב לא יכנסו לחדר השינה, אבל עבורכם הוא אחד החדרים החשובים בבית, אם לא החשוב ביותר.

דווקא משום שחדר השינה שלכם מהווה למעשה את המקום האינטימי ביותר בבית, זהו המקום בו אתם צריכים להרגיש הכי בנוח, עם עצמכם ועם בן או בת הזוג. זה המקום שבו אתם מבקשים לנוח מנוחה אמיתית ואיכותית, עם אווירה מפנקת ומלטפת.

אחד האלמנטים שמשפיעים על מראה החדר והאווירה בו, ואולי אחד מאלו מהם יש נטייה להתעלם בעיצוב החדר, הוא מערך התאורה שבו.

תאורה אופטימלית לחדר שינה

אין עוררין שישנה חשיבות רבה להשקעה ברכישת מיטה זוגית מעוצבת ואיכותית למראה חדר השינה. מעבר לפן האסתטי, מיטה איכותית כמו גם מזרן אורטופדי ישמרו על הבריאות הפיזית שלכם והחיוניות שלכם בבוקר ולאורך כל היום, ויגרמו לכם לרצות לשהות בחדר השינה גם במהלך היום למנוחה מפנקת, כאשר תרצו להירגע עם ספר או מול הטלויזיה.

באמצעות תאורת חדר שינה נכונה ואיכותית, תשדרג גם היא את מראה, תשרה את האווירה הנכונה, ותשרת אתכם מבחינה פונקציונלית לאורך היום. לכן, גם אם השקעתם ברכישת מיטה זוגית יפה ומזרן איכותי, בשידות תואמות, ארון בגדים גדול ואביזרים נלווים כמו שטיח ומראה יפה וגדולה, לתאורה תהיה השפעה גדולה על המראה של כל אלו והרושם שהם ייצרו בחדר. על מנת שתפיקו את המיטב מעיצוב החדר באמצעות רהיטים ואביזרים בחדר, חשוב ‘לעטוף’ את הכול בתאורה הנכונה.

צריך קודם כל לזכור שאין נוסחה אחת לתאורה נכונה, ועליכם לבחור את מערך התאורה שנכון ספציפית עבורכם, בהתאם לסגנון העיצובי שבחרתם לחדר, הגודל והמבנה של החלל, האופן בו חדר השינה משרת אתכם ועוד.

התאמת התאורה לצבעי החדר

אם כבר קבעתם את מערך הצבעים בחדר, אשר בא לידי ביטוי בצבעי פריטי הריהוט והאביזרים השונים בחדר – מיטה, ארון, שידות, שטיח, וילונות וכו’, אזי התאורה צריכה להתאים לצבעים שנבחרו, להדגיש ולהבליט אותם לטובה.

למשל, אם בחרתם בצבעים חמים לחדר השינה, כגון צבעים בספקטרום הגוונים של האדום, הכתום, הצהוב וכדומה, אז רצוי להתאים תאורה חמימה יותר, שתשתלב עם האווירה הרכה של החדר ותבליט אותו. לעומת זאת, אם עיצבתם את החדר שלכם בסגנון יותר מודרניסטי, עם קווים חדים ואלגנטיים יותר, עם קונטרסט יותר מובהק ועם צבעים על הספקטרום של השחור-לבן, רצוי לבחור בתאורה המשלבת ספוטים, וגופי תאורה עם אפקט יותר חד, שישתלב עם האווירה העיצובית מודרנית של החדר.

חשוב לדעת כי ניתן לבחור בתאורה הניתנת לעמעום בהתאם לצורך, כך שתוכלו ליהנות מתאורה שתשרת אתכם גם כאשר תצטרכו תאורה חזקה יותר כמו בבוקר כאשר אתם מתכוננים לעבודה או אם אתם נוהגים לעבוד בחדר, וכן כאשר תרצו ליצור אווירה רומנטית יותר. מומלץ להתייעץ עם איש או אשת מקצוע בתחום, כגון יועצי תאורה או מעצבי פנים, בכדי לוודא שתעשו את הבחירה הנכונה ביותר עבורכם.  

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:


מיטה זוגית מתכווננת

ספה נפתחת למיטה זוגית

מיטת נוער נפתחת

× איך אנחנו יכולים לעזור?