חשיבות השינה הנכונה

חלומות מיטות ומזרנים / חשיבות השינה הנכונה

חשיבות השינה הנכונה

מזרון למיטה – חומרים לשינה טובה

 

ראשון והחשוב מכל, המזרן. קשה או רך, עם קפיצים או לא, מזרן לטקס , מזרן ויסקו או מזרן גומאוויר. לכל אחד ההעדפה שלו. אך בתוך כל המגוון כדאי לקנות בסופו של דבר מזרן משובח, ממקור ייצור ידוע, עם אחריות ומבית טוב.
 
בעת בחירת מזרון למיטה חשוב לבדוק שוב ושוב את הנוחות ולהקשיב להמלצות אנשי המקצוע בתחום. מזרן הרי לא קונים כל שנה, ומזרן גרוע הוא הרבה מעבר לעסקה גרועה: הוא עלול להסב לכם נזק ממשי בדמות כאבי גב ולגרום לשינה בלתי רצופה ולא עמוקה מספיק. והתוצאה? קימה מסוייטת לבוקר של עייפות… 

שעות שינה

כדאי להקפיד לישון לפחות שבע-שמונה שעות. כל הפחתה בשעת שינה בלילה תזיק לבריאות ותגרום לחוסר ערנות, עד כדי הרגשה הדומה לשכרות, במהלך היום. מיותר לציין שחוסר בשעות שינה עלול להשפיע על הריכוז ולמעשה “להיות שם”, לאורך כל שעות היום שאחרי. 

מכשירים חשמליים בחדר השינה

תאורה ומכשירים חשמליים – הקפידו לישון בחדר מוחשך או בתאורת לילה חלשה (אצל הילדים – מנורות הלילה החמודות שלהם). כבו לגמרי מכשירים חשמליים כגון מחשב, טלוויזיה, רדיו וכד’. המכשירים פולטים קרינה, ולא כדאי להימצא לאורך כל הלילה בקרבתה. בתוך כך, הרחיקו את מכשיר הסלולר האהוב מראשכם, לפחות שני מטרים, גם כאשר הוא כבוי.

חדר מסודר ונקי

אמנם יש כאלה שישנים טוב בחדר מבולגן, אך אין ספק שחדר מסודר משרה מראש אווירת שינה טובה. הנעימות, השלווה והאסתטיות של חדר שינה משרים בהחלט אנרגיה נעימה לטובת שינה שלווה.

מצעים וכלי מיטה

לא בושה להשקיע בהם… להיפך. כל המרבה הרי זה משובח. פרחים, מנומר, ומבד מלטף כמו סאטן או כותנה. כל אלה ינעימו את השינה שלכם ויהפכו את השינה לחוויה מלטפת ונעימה. תודו, אין כמו סדינים יפהפיים וריחניים ספוגי ריח ניחוחות של מרכך הכביסה שלכם.

מזרן אורטופדי איכותי – תמיכה לגב 

מזרן איכותי תומך בגב ומעניק לו ולכל הגוף בסיס איתן ללא שקיעות ומהמורות… כך אין לחצים על החוליות, שרירי הגב רפויים (ממש כמו בבריכה כאשר אנו מוקפים במים) ואז קל לגוף להיכנס למצב השינה העמוקה במהירות. והנוחות? מזרן נוח תדעו ודאי לזהות בעצמכם. לפיכך אם אתם קמים לעיתים קרובות עם גב כואב, סביר שהמזרן שלכם פשוט לא עושה את העבודה.

שינה עמוקה וטובה – יש תוצאות

אז קניתם מזרן טוב , סידרתם חדר מפנק, כיביתם את האור והרחתם את ריח ההדרים מהסדינים… עתה משעצמתם עיניים תתחילו בהליך ההירדמות. זו לא מתרחשת מייד ומהר. השינה הרי מורכבת ממספר שלבים. אנו לא מגיעים לשינה העמוקה באופן מהיר. אך אם אנו ישנים כשכל התנאים מספקים וטובים, סביר מאוד שנגיע לשנת הלילה העמוקה והאיכותית. ומה יתרונותיה?

גוף שישן היטב בלילה זוכה לעדנה נפשית וגופנית

חיזוק המערכת החיסונית – מחקרים גילו כי מי שאינו ישן מספיק שעות בלילה ולא עמוק מספיק חשוף יותר להדבקות ממחלות כגון הצטננות, כתוצאה ממערכת חיסונית מוחלשת.
הגנה בפני מחלות כגון סכרת והשמנת יתר גם היא קשורה לשנת לילה איכותית.
שנת לילה היא צורך להתחדשות ולגדילה עבור גופנו. חשוב במיוחד עבור ילדים ומתבגרים.
מנוחה למוח – גלי המוח פעילים לאורך כל שעות היממה, אך גם הם “מורידים הילוך” בלילה, על מנת לאגור אנרגיה לשעות היום ולצורך התחדשות. שנת לילה שאינה איכותית פוגמת בהליך זה וגורמת לנו לקום עייפים וסחוטים בבוקר, נטולי אנרגיות קוגניטיביות.
 
לסיכום, אין שום ספק עד כמה חשובה שנת לילה איכותית. התחילו בקניית מזרון איכותי ומשם המשיכו בביסוס הרגלי שינה טובים ובריאים. הדאגה לגוף ולבריאות מתחילה ממזרן חדר השינה שלכם… ומה תרוויחו? הרבה! גוף רענן, אנרגטי, נטול כאבים ורעננות שיא לקראת יום המחרת. וחלומות מתוקים? זה כבר הבונוס.

 

לילה טוב !

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

מזרן אורטופדי

מיטה יהודית

בחירת מיטה לחדר אורחים








 

 

× איך אנחנו יכולים לעזור?