שמירה על מצעי מיטה

חלומות מיטות ומזרנים / שמירה על מצעי מיטה

מיטה זוגית
השקעתם ברכישת מיטה איכותית, יציבה וחזקה, וכן מזרן אורטופדי לשינה בריאה ורצופה לאורך הלילה. בין אם ברשותכם מצעי מיטה או שהתפנקתם גם במצעים חדשים, וודאי תרצו ליהנות מהם לאורך זמן. לכן, בין אם רכשתם מיטה זוגית, מיטת נוער או מיטת ילדים, חשוב לדעת מה עלול לגרום לבלאי מהיר שלהם וכיצד ניתן לשמור עליהם כדי שחדר השינה והמיטה יהיו תמיד מזמינים ולא תצטרכו לרכוש מצעים חדשים כל חודש. לא פחות חשוב מכך, מצעים שמורים היטב יסייעו לשינה טובה יותר ולשמירה על בריאותנו.

כאשר הולכים לקנות מצעים, ראשית כמובן חשוב לשים לב שהמצעים שבחרתם הינם במידות המתאימות למיטה שברשותכם. מבחינה זו הרבה יותר קל למצוא מצעי מיטה במידה והמיטה שברשותכם הינה במידות סטנדרטיות. יש לקחת בחשבון גם את המזרן, בייחוד אם ברשותכם מזרן עבה במיוחד. מעבר לכך, השיקול בבחירת המצעים הוא העיצוב (הצבעים, הדפוסים וכו’), המידה בה הבד נוח ונעים לכם וכן כמובן המחיר.




טיפול נכון במצעי המיטה לאחר מכן יסייע לשמירה על הצבע שלהם וכן על סיבי הבד. להלן כמה טיפים לטיפול וניקוי מצעי מיטה:

  • כביסת מצעים  –  כמעט לכל המצעים מצורפת תווית המפרטת את הרכב הבד והוראות הטיפול בו. ברור שתמיד כדאי לפעול על פי הוראות הכביסה על גבי התווית של המצעים. יש לקחת בחשבון שמצעים נבדלים אלו מאלו בהרכבם ולכן הוראות הכביסה שלהם יכולות להיות שונות. כביסה בטמפרטורה גבוהה מדי עלולה לפגוע בבד. כמו כן, כדאי להימנע משימוש במלבינים כדי שלא לפגוע בסיבי הבד. הפרידו בין מצעים לבנים ומצעים צבעוניים כדי למנוע הכתמה במהלך הכביסה.

  • ייבוש מצעים – גם כן, ההמלצה היא לפעול בהתאם לרשום על התווית. מומלץ שלא להשאיר את המצעים במייבש לאחר שהמכונה סיימה את פעולה, אלא להוציאם ולקפל אותם מיד. ניתן לגהץ את המצעים אם הם מקומטים מאד. אם השארתם את המצעים במכונה והם התקמטו מאד, זרקו בד לח פנימה וייבשו את המצעים 5-10 דקות נוספות.

  • ציפיות – אם מצאתם ציפיות שאהבתם במיוחד, שקלו קניית כמה מאותה דוגמה, שכן לציפיות בלאי מהיר יותר מסדינים.

  • החלפת סדינים וציפיות – מומלץ להחליף את הסדינים כל שבוע ואת הציפיות לפחות פעמיים בשבוע. אם אתם מזג האוויר חם ולח במיוחד או שאתם נוטים להזיע, כדאי להחליפם בתכיפות גבוהה יותר. בכל מקרה, מומלץ להחליף מצעים כל שבועיים לכל היותר.

  • אחסון מצעים – כדאי להחזיק לפחות שלושה סטים של מצעים לכל מיטה בכדי שתמיד יהיה זמין סט אחד על המיטה, אחד באחסון ואחד בכביסה. החלפה בין שלושה סטים או יותר לא תביא למצב בו אחד מהם יתבלה מהר יותר מהאחרים.

מגן מזרן – רצוי להשתמש במגן מזרן כדי ליצור חציצה בין המזרן והמצעים. ניתן כיום למצוא בקלות מגני מזרונים במידות שונות, כך שתוכלו למצוא מגן למיטה זוגית, מיטת נוער או מיטת ילדים. כדאי לכבס את המגן בעת הצורך, ולפחות אחת לכמה חודשים.

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:


מהו מזרן אורטופדי

רכישת מיטה זוגית דרך האינטרנט

מהי מיטה יהודית

 

 

× איך אנחנו יכולים לעזור?