מתי הילד שלכם יכול לעבור למיטת נוער

חלומות מיטות ומזרנים / מתי הילד שלכם יכול לעבור למיטת נוער

הילדים גדלים, והצפייה בתהליך הגדילה וההתבגרות שלהם מהצד עשויה להיות מרגשת. ככל שהם מתבגרים, צעצועים, חפצים ורהיטים ששימשו אותם כילדים מפנים את מקומם לחדשים, אך בעוד לא תמיד תזהו מיד שהילד זקוק לנעלי ספורט חדשים, הצורך במזרן חדש או במעבר אל מיטת נוער עשוי להיות ברור יותר.

הסימנים לכך שהגיע הזמן לעבור למיטת נוער

ככל שהילדים מתבגרים, הם זקוקים ליותר מקום. בדרך כלל, עם הגיעם לגיל 8-10, הם זקוקים למזרן בגודל מלא. אתם עשויים להבחין בקפיצת גדילה פתאומית, אך באופן כללי, בנות מתבגרות מוסיפות לגובהן בממוצע 5-8 ס”מ בשנה, ואילו בנים מתבגרים מוסיפים לגובהם בממוצע 9 ס”מ בשנה.

מזרן בגודל סטנדרטי (100X190) יכול לענות על הצרכים של מתבגרים ובני עשרה. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון גורמים נוספים, כמו גודל הכרית למשל.

סיבות נוספות שיכולות לעודד אתכם לעשות את המעבר

אתם יכולים להעביר את ילדכם למיטת נוער מסיבות נוספות. יכול להיות שיש ילד נוסף במשפחה שזקוק למיטת הילדים, או שאתם רוצים מיטה עם מיטת חבר, כדי שתוכלו לאפשר ל- 2 ילדים לישון יחד – אחים או חברים שמתארחים.

אם אתם סבורים שהילד גדול מספיק מבחינה פיזית, מסוגל לרדת מהמיטה לבדו ולעלות ולא נוטה ליפול ממנה בלילה, זו עשויה להיות החלטה נכונה.

בכל אופן, חשוב לבחון כל מקרה לגופו, ולהתאים את המעבר למצבו של הילד – מבחינה פיזית והתפתחותית כאחד.

טיפים שיקלו על מעבר

הרבה ילדים שמחים לעבור למיטה גדולה ומרווחת יותר. זה נות להם להרגיש בוגרים יותר, ואם יש אחים גדולים מהם, זה מעודד אותם לחקות אותם ולהיות בוגרים כמותם.

במקרים אחרים, הילד עלול להתנגד לשינה במיטה החדשה. בין שמדובר בחששות שונים של הילד או בכל סיבה אחרת, חשוב להבין מה מקור ההתנגדות ולהתגבר עליה בצורה נכונה, מלאת חמלה וכבוד לילד ולתחושותיו.

חשוב לזכור, שכל שינוי או מעבר עשוי להיות מכריע עבור הילד. המעבר למיטה גדולה יותר עלול להציב בפני הילד אתגרים שונים, ולכן חשוב מאוד להיות קשובים וערניים. בכל מקרה, מעבר למיטת נוער הוא צעד הכרחי בהתפתחות הילד, כשהוא קורה בזמן ובדרך הנכונים. לא משנה מה גיל ילדכם, היו סבלנים לאורך תקופת ההסתגלות, במיוחד אם השינוי מתרחש יחד עם שינויים נוספים, כמו מעבר דירה, לידת אח חדש במשפחה או מעבר לחדר אחר.

כשמדובר בפעוטות, חשוב להציג לילד את המיטה החדשה שלו. תנומות הצהריים יכולות להיות זמן נפלא לתת לו להתוודע למיטה החדשה. קראו יחד סיפור על המיטה ושחקו עם הילד לפני השינה. אפשרו לו לעשות כל מה שעשה במיטה הקודמת, כמו לישון עם הבובה האהובה, הכרית והשמיכה הישנים וכדומה.

שימוש במגן מיטה יכול לסייע במניעת נפילות מהמיטה. כדי להקל על הילד, תוכלו לתת לו לבחור את המצעים בעצמו. ככל שהוא ירגיש בעלות על המיטה וכלי המיטה החדשים שלו, כך יתלהב יותר מהשינוי.

שיקולים בבחירת המזרן

מיטת נוער, איכותית ככל שתהיה, צריכה להיבחר בהתאם לצרכים של הילד. אם טרם רכשתם מזרן, כדאי שתיקחו בחשבון שיקולים שונים, ביניהם, מה היקף השימוש הצפוי. זכרו, ככל שהילד מתבגר, הצרכים שלו משתנים. אם אתם רוכשים מזרן לבני נוער, כדאי שתשקיעו במזרן עם צד אחד קשיח יותר, וצד אחד רך יותר. לעומת זאת, אם מדובר בפעוט, תוכלו להסתפק במזרן סטנדרטי שיתאים עד גיל 8 בערך. באופן כללי, מזרן איכותי מכל סוג אמור להחזיק בממוצע 7-10 שנים.

לסיכום,

התשובה לשאלה מתי הילד יכול לעבור למיטת נוער עשויה להשתנות בעיקר בהתאם לגילו של הילד, ההתפתחות שלו והצרכים המשתנים, וכל מקרה יש לבחון לגופו.

× איך אנחנו יכולים לעזור?